Tuesday, August 7, 2012

Aku Yang Tak Pandai Ke, ke Sebab Aku Pandai Sendiri ni ???

dah 2-3 hari dah aku beli tepung kek segera nona
baru merasa nk kenai whipping cream bagai 

petang smlm dlm kul 6.00 pm aku try buat 
senang je proses nk adun 
aku ikut 1 per satu arahan
lepas panaskan oven 180'c selama 30 minit aku masukkan adunan tu 
tp smlm mmg niat nk berbuka kat luar
disebabkan nk tgu kek tu masak dlm masa 30 minit
jawabnye kul 7 br leh keluar rumah 

aku tinggal je kek aku tu dlm oven kul 11.35 pm smlm br jenguk 
mendap sikit kek tu ...
nk kate bantat ... tak kot sbb semua masak elok 
serata je cuma mendap je ...klu bantat kan tgh die tak masak kan 

aku rasa la sbb aku tinggal dlm oven lama sgt kot 
kan org ckp klu dah masak kena buka sikit pintu oven ...kan kan 

oleh itu aku nk tau pesal kek aku jd gitu ...
para pakar pembuat kek seperti Lynn, sue ibusyawal & kak pidah dll sila bantu 

deco ttp deco sbb nk pujuk hati ku
tp aku main tabur je sbb time aku deco ni kul 2 am td bgn buat susu fahim ..hehe


Note : aku ttp paksa org rumah aku habiskan ...muahahahha

22 comments:

MRS. K said...

ok la tu wei asal ada rupa dan rasa. muahhaha

syawalsimpsons said...

entah la wei..aku pon tak tau...tapi mmg pas aku bakar kek tu..dah settle..aku kasi bukak itu pintu oven tu sikit...dah ok...baru bawak kuar dari loyang...tp ok la tu ada rupa..nampak sedap....nak sikit

Saleha said...

wah gigih betul.. kul 2 pagi sanggup deco mendeco lagitu..

Intan Inn said...

nak sikit terliur lak tgk time pose2 nie...

♥cikmOt♥ said...

aku jugak yang lum maju buat kek ni...hahaha....

syariza09 said...

alahai...mesti rasa frust tgk kek mendap camtu kan. tp akk rasa kek mendap camana pon, mesti kek tu abis gak budak2 mkn sbb rasanya x lari kan :)..don't give up, try lg yer

nur anis said...

saya memang tak pandai buat kek...huhu

maszmadi said...

janji rupa cantik, dah ok ler tu.....

ieda said...

janji sodap dikk
effort utk buat dah ada dah kira ok ;))

next time leh cuba buat lagi ;)

ps : nasi grg tomyam tuu x lah masam dik .. sedap jee , jgn letak pes tomyam banyak ler ;)

ieda said...

janji sodap dikk
effort utk buat dah ada dah kira ok ;))

next time leh cuba buat lagi ;)

ps : nasi grg tomyam tuu x lah masam dik .. sedap jee , jgn letak pes tomyam banyak ler ;)

mamalieyna said...

hehe..k.eina pun failed aje kalau buat kek..tak reti sgt..huu~

Mooniqueen said...

Aduhhh terliur Nya... Salam ziarah...follow u..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

x dapat nak bantu,
aku pun baru nak belajar wat cake ni..igt next week nak try wat orange cake..

janji rasanye sedap boleh dimasuk tekak..ok ler tu..meriah deco2 dia tu..

Papa Mifz said...

deco tuh nmpk menarik la beb...:)

azizah :) said...

nampak menyelerakan la sis.. ala makan sendiri takpe..hehe

qasehraihan said...

ok je tu..nampak sedap bila dh ditutup..hhihik

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/dapat-kad-raya-daripada-blogger-femes.html

wahida said...

tak kisah la mendap ke apa ke, janji dalam tu dia masak betul dan boleh dimkn....ekekek...

♥ ROS ♥ said...

klu asben ros xkisah klu mendap atau deco cntik2..yg penting rasa tu mestilah sedap :) kekeke

QA's ~ mamapapa said...

sedapnyeee!!!!jmput follow kmbali,ye :))

Fida Ghazi said...

takpe.. nanti cuba lagi.. bab2 kek ni kak pidah tak pandai sangat..

nampak ok je tu eima.. kalau rasanya sedap.. tak kisah la mendap ke hape! khennn...

bunga_rose said...

ok jee aku tgk.. berselera je aku tengok.. nak sini skit weh... lapoo nii hhahah

Masya said...

janji sedapp selalu buat yg kukus jer.. beli tpg kek coklat jugak iks hihihihihi...