Monday, September 24, 2012

Gangguan Seksual di Pejabat aku


hari ni aku nk bangkitkan isu Sex Harrassment  atau gangguan seksual di pejabat

Gangguan Seksual terbahagi kpd 5 jenis

  1. Gangguan secara lisan
  2. Gangguan secara isyarat / bukan lisan
  3. Gangguan visual
  4. Gangguan psikologi
  5. Gangguan fzikal
kadang tu kita tak perasan yang kita telah diganggu & mengganggu secara seksual dari jenis² gangguan 1-3.
kadang tu aku jugak slalu je bergurau tanpa niat secara lisan memuji keindahan ciptaan Allah kpd kawan2 pompuan aku.

ni bukan cite pasal aku ...
cite pasal mangsa & pemangsa di pejabat² ni
pemangsa ni slalu je buat gangguan 1-3 tanpa rasa bersalah
bila sampai gangguan yg ke5 pun masih buat muka tak bersalah
kadang² tu kes² cam ni terjadi kerana silap mangsa jugak yang suka berlebihan melayan, cuba jd cam merpati "nampak jinak tp liar"

dah byk kes aku perhatikan ramai mangsa yg lebih selesa tidak melaporkan 
diamkan diri bercerita sesama sendiri

ape yang mampu aku ckp "next time die buat lagi kite repot ngan pengarah!!" dengan pengarah tak jalan kite repot polis.



Note : aku baru je selesai minum susu gemuk aku, aturan sejam selepas makan 

18 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

ish org nak kurus..dia nak gemok! ;p

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu dia..lapor sblm trlmbt..

♥mama eza♥ said...

aku nk kurus weh..huhu

Kesuma Angsana said...

mmg kena bertindak dn lakukan sesuatu!

ieda said...

uishh x nak lah ada gangguan macam nie .. tapi kalau gangguan dari org2 yg dengki tuu banyak huhuh
emoo gak ;))

Rasp said...

kalo dah melebihi batas...
lebih baik bertindak dari menyesal tak kesudah di kemudian hari...

Nad @ MamaZN said...

macam2 ragam org2 ni..
hmmm

harap2 cepat gemuk!
nk tgk! :)

Nens Collection said...

mest x selesa kan..takut pon ade lebih2 lg bila dlm opis ade kite dgn die jek..huhu..nauzubillah

Qhaifa Nur said...

nasib baik kat opis ni tiada...minta dijauhkan...
gangguan semacam ni bole hilangkan tumpuan bekerja....

maszmadi said...

kekadang kita x sedar..... so kengkawan kena tolong bgtau n same2 bertindak... kan

YanaUjang said...

lapor jgn x lapor..datin ada kena gangguan dak?kekeke :p


p/s: susu gemok?

eima said...

@YanaUjang

hahaha datin comey tu jauh dr aras ai ..klu sure kena ganggu jugak kot...die kan comey

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

kat sini pun ade tp tadela sampai thp kritikal..

haah, kite ni sket nyer diet nk kurus.. awak nk gemuk ye..
adeeh, meh amek isi peha kite sket meh!.. ;-p

azizah :) said...

bahaya gak kalau ada gangguan camni... lapor kak kalau dia buat lagi...

Chekgu Azrine said...

susu gemol?hehe

LYAfrina said...

stakat ni, kt ofis bebas drp gangguan seksual n.. tp kdg2 blaku gangguan seksual y x kt sedarikan..

TiranaAduka said...

x selesa la cam tu..erm...

eizra_one said...

bila dah jadi benda macam ni susah nak cari org yang betul2 boleh DIPERCAYAI. Saya pernah buat aduan kepada pegawai atasan tapi rupanya betul kata pepetah. Mulut tempaya boleh ditutup. Mulut manusia..mm...susah..Selapas tu saya diuji lagi dengan tuduhan serta FITNAH....Tapi syukur sekarang saya dah bebas dari tempat itu..amin :-)