Thursday, September 13, 2012

KeranaMu aku Sanggup Langgar Pantang

mengikut org² tua belah utara wanita selepas melahirkan kena pantang LAKSA selama setahun 
tapi aku dah langgar pantang tersebut pada isnin 10/9/2012 
cukup 11 bulan 1 hari ...
ramai makcik² kate dah boleh 
so aku pun makan la makanan fav aku 

alhamdulillah aku tak de rasa lain macam
cth sengal otot, nk demam ke ....
tp masa² akan dtg tatau la 

2 mangkuk aku makan pd kali pertama

hari ni cuma semangkuk sbb dah mkn nasi arab dulu

aku dan laksa 



Note: tak tertahan napsu aku terhadap laksa .... waktu kali pertama masuk mulut, alahai mmg sedap betui la

17 comments:

@e_da said...

wah eima lama pantang tu... eida masa bersalin mika dah makan masa lepas 3 bulan bersalin.. sebab tak tau... tp mujur tak pa pe la.. hihi

Chekgu Azrine said...

saya kurang suka sikit laksa.. tp lama sangat tak makan..bila makan.. sedap plak.. hehehe

♥cikmOt♥ said...

dah lama kut aku makan weii...hehehe

.:MamaDhiaAdwa:. said...

antu lakse rupenyer..org kureng skit laksa ni..kalo hubby nak makan, die beli jer kat pasar tani ..tak pun tunggu balik sg. petani, die mintak adik die buat...die suke lakse, org utare la katekan..

Qaseh Suhaida said...

mmg kena pantang setahun tapi boleh kalau nak makan utk rasa2 je kan jgnlah sampai melantak smpai bermangkuk2.

maszmadi said...

owh ada petua gitu yerk kat utara, baru tau nieh.. laksa oh laksa, tergoda aiii

mamalieyna said...

hehe..belah utara mmg kata gitu kan..tp k.eina ikut belah mertua, selatan..depa balun ja laksa lepas hbs pntng 44 hari..ngee~

ni hantu laksa ni..hehe~

Misz Mieza said...

Tu dia.. Penggemar laksa tegar nih.. =)

♥mama eza♥ said...

aku pon xbalun lagi..geram jek tgk..mase tasha lame gak pantang...

syawalsimpsons said...

ko boleh la geng ngan akob....hantu laksa..seb baik aku n tak antu

Kesuma Angsana said...

KA pown penggemar laksa kedah juga hehehe

ch@ said...

aku sama mcm kakIeyna. habis pantang 44 hari je, tah brape mangkuk laksa dah masuk dlm perut aku ni. weih, comeylah ko pakai tudung camtu. hihiii... sebijik muka fahim.

::NureeN:: said...

klau dh 11bln 1 ari x pa, dh cukup la tue pantangnyerr hehehe

bunga_rose said...

tak leh ek? aku tak tau pun tak leh.. rasanya 6 bulan ke 7 bulan aku da makan dah pun laksa huuhuh... sebbaik tak jadik ape2... akan datang tak tau laa adeii

azizah :) said...

laksa jangan cakap! jijah pon suka kak..

azizah :) said...

laksa jangan cakap! jijah pon suka kak..

Si Matatajam said...

M pun mmg addicted nga laksa...Tak tahan sangat..