Wednesday, October 10, 2012

jgn menyesal di kemudian hari kerana kelalaian kite

slalunye bila weekend kalau tak de keluar ke mana²
kami slalunye mmg akan bw anak² beriadah di taman permainan kat area rumah

disamping dok layan anak2 aku dok prati jugak gelagat budak2 lain
bukan penyibuk tp perihatin

diorg ni byk lakukan aktiviti yg bahye 
panjat sana sini 
tolak menolak 
lari sana lari sini 
bergaduh

kadang tu paent kena mainkan peranan memantau diorg 
bukannya biarkan diorg lepas keluar sendirian dengan kawan2
mmg la klu kat putrajaya ni boleh dikatakan bandar selamat lagi dr segi jenayah 
tp aktiviti yg budak2 ni lakukan juga bahya pd diorg 

yg aku prasan budak2 laki tak de la buat cam tu 
tapi budak pompuan pulak ... 
budak2 laki elok je main bola



klu la jatuh .....

aku harap ibu bapa elakkan membiarkan anak pergi bermain tanpa kawalan 
di putrajaya mungkin takde bahya dr segi jenayah tp bahya dari sikap diorg tu 



Note : sori parent kanak² ini ... bkn niat aku nk jatuh maruah korg tp aku cuma perihatin, mungkin korg tatau aktiviti² anak di luar rumah

16 comments:

♥cikmOt♥ said...

anak aku pun selalu gini...tapi biasalah, akan kederangan jeritan aku seantero taman...huhuhu

cheqna said...

huishhh ganasnya cara bermain..
budak2 memang suka explore..mak ayah kena pantau la..

Nad @ MamaZN said...

bagi kite mungkin kite rase seriau tgk aksi budak2 tu
tp bagi mak pak nye mungkin dorg bangga kot sbb anak nye berani dan berdikari..? errkk!!! boleh camtu? hehehe

aksi2 camtu satu hal..lagi satu, cara ckp dorg time main2 kt taman ni..segala macam perkataan tak sesuai sume ada..kene igt, taman ni budak2 tadika umo sblm tadika sume ada..cam tak manis dan tak elok dgr ayat2 dorang ni kengkadang..

syawalsimpsons said...

yola tak bawa dr segi jenayah kat putrajaya ni..putrajaya ni diam2 berisi gak...mmmmm...mmg slaloo aku nampak ..kadang bw syawal main kat playground alamanda kat parkson tu, slamber bebudak ni tolak2 syawal yg tecik tu smapai jatuh, apo lagi, mmg bulat la bijik mata aku ni...

Nens Collection said...

woo..kalo jatuh mmg parah jgak tu..tulang lembut2 camtu..nauzubillah..

parents plz take care!

TeacherAzimah said...

klu anak kita yg panjat gini, mula lar kita yang terjerit2 terkejar2 dptkan diorang hahaha

Qhaifa Nur said...

mmg suka bawa anak dtg taman...
tapi kita sentiasa awasi pergerakkan mereka..bab panjat ni sori...
sblm berlaku berlaku baik kita beringat......

maszmadi said...

iskiskisk, kalu masz ada kat tempat tu kompem masz tegur... takut anak kita ngikut plak..... tapi tengok jugak lah kalu mak pak dorang xder baru tegur, kan... kalu x kita yang kene tegur balik... haha naye jerk...

ieda said...

pelik kann ..
mak pak mereka x der agaknyeee
risau betul kalau jatuh .. huhu

Rasp said...

never take things for granted....
memang patut parent awasi anak2 tu...
tak kiralah ada kes jenayah ke tak...
malang tak berbau kan sis....

wahida said...

adoi...aku tgk pun scary...

Kesuma Angsana said...

mmg kena pantau ler anak2 ni!

azizah :) said...

boleh tahan budak ni.. masalahnya kalau tergolek depan mata kita ni..naya jer nak jwab..huhuhu

Misz Mieza said...

Ya ampun.. Kalau la terjatuh ni, hurmmm.. Malas la nak cakap kan.. kang termasin plak mulut, naya jer..

mamalieyna said...

issh mmg bahaya.. k.eina kalau tgk mmg rasa seriau je, berani depa.. makayah takde kan..mmg risau sgt tengoknye..

ch@ said...

oih gila extreme dak ni.btl tu eima tnpa sedar anak2 yg kecil tgk dn blaja drpd yg besar2 canni. eh kaki aku lak yg ngilu.