Friday, October 19, 2012

kerana ayat² Mu

bg seorg wanita dan isteri 
kadang kita perlukan kejutan dr sang lelaki bernama suami 
untuk kembali passion towards him 
kasih syg sang perempuan tak penah pudar cuma perlu diasahkan agar kembali segar

kadang² lelaki ni tak sedar yg perempuan ni 
kadang kala perlukan kata² dorongan, pujian dan ungkapan cinta 
mmg la wanita jarang menunjukkan dia perlu dibelai 
tp ape salahnya luangkan 10-15 minit manjai dia
insyaallah cinta, hati & segalanya dia akan korban segalanya 
kepada sang suami dan keluarga tercinta

kadang² perempuan ni sensitif bila ditegur secara direct...
semua org cam tu kan 
ape salahnya ckp sesuatu indirect

cth: 
sedang sang isteri bersiap nk ke tempat kerja, peluklah dia dari belakang dan ckp:
"seksinya ayang, ala  siannye dia, nanti kite beli fareeda paling kurang 1 tetiap bulan ye, cepat sikit bersiap tak de la gini nk iron bagai"

tak ke kembang hati si isteri ...mood dia pasti gembira

ungkapan indah tp tersirat : nk ckp jgn terhegeh lelama depan cermin tu



Note : ape la aku merapu ni .....ideas tak de sebenarnye

13 comments:

Nad @ MamaZN said...

Alisha dh sehat ke?

Nens Collection said...

bagus jgak tu kak..rasa nk cilok masuk fb je..kekeke

♥cikmOt♥ said...

hehehe, rasanya aku yangn patut kata gitu kat hubby..hari2 kena tunggu dia

Rasp said...

hahahahaha....terbaeek lah skrip double meaning u :D

maszmadi said...

hah, kalu la betul ungkapan si suami untuk belikan fareeda sebulan 1 tu... alangkah bahagianya..... haha

xder idea tetap nak update yerk.. hehe

Chekgu Azrine said...

Akj setuju..kdg2 org lelaki ni suka perli2..huhu

Qhaifa Nur said...

mmg ada maksud tersirat kalau gitu....

Kesuma Angsana said...

palg suka surpise hehehe

syawalsimpsons said...

ada betoi tu kata2 ko ni..terbaik...

mamalieyna said...

hehe...terus terang jerlah.. =P

MizzTina said...

baekkk punye ayat.. hri tu g x jualan fareeda almahsyur ke apa tu namanya..

eima said...

@MizzTina

dah pegi ...lalala

ch@ said...

entry ko ni... hiks. mcm pakar motivasi pula. lps ni dh jadi housewife aku nak seksi2la... hahaa. tapi tkt gak thn dpn kuar lagi satu. mak tak relaaa...

laki aku mmg suka buat aku terkejut walaupun dia bkn romantik. masing2kan?