Monday, November 12, 2012

Fenomena Hujan & Deepavali

Fenomena Hujan & Deepavali 
ade kaitan ke 
tp ikut ckp org tua²
musim hujan sampai deepavali je 
musim hujan lebat berkurangan & banjir akan kembali surut
hmmm aku pun tak pasti 
tapi yg aku prasan smlm hujan yg lebat semakin reda dah
dah tak lebat cam seminggu lepas
panas sampai petang pastu mlm pun sekadar rintik² je 
dah tak de guruh kilat berdentum sampai bulat mata alisha tiap kali petir

hmmm aku rasa ade betui jugak ckp org tua²
mungkin diorg bercakap dr pemerhatian dan pengalaman kot 

ape yg aku suka bila musim hujan semakin reda 
kain baju aku berbau segar dengan bau soflan
tak de bau hapak lembab

tp musim hujan jugak besh sbb tido semakin lena 
anak² pun lena ... tak de yg asek selak baju tergaru² alisha la tu 

aku bersyukur dengan keindahan yag Allah swt kurniakan 

semoga krisis air selangor dpt diselesaikan dengan kurniaan Allah ni 







6 comments:

Sidratul Muntaha said...

aku pun berharap la musim hujan ni cepat reda
tak tahan la batuk tiap2 malam

Nad @ MamaZN said...

Kite pun ada dgr camtu gak..
Klu deepavli je, hujan...
Kebetulan kot...
Eh, tp rasenya tiap2 thn pun gitu kan? Hehee

Kesuma Angsana said...

aduhai mmg musim hujan ler skang ni,.. petang je mulalah !

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

tak penah plak aku dengar..
tp aku suke musim ujan..sejuk jer..
kalo tidak, panas membahang even malam... i love rain... hehehe..

maszmadi said...

ameen..... (untuk ayat yang last tu coz masz dah jadik org selangor sekarang.. haha)

moga2 ada sinar di hari2 mendatang, senang hati sikit nak bawa keluarga beraktiviti kat luar...

Si Matatajam said...

Hujan kan rahmat dr Allah...