Friday, November 9, 2012

Nasi Goreng 10 minit

2-3 hari lepas fahim nampak aku dok mengemas kat dapur
tgh dok susun² tipuware
dia dtg dan ckp 
"amma semua kawan abg bw bekas cam ni, abg je takdak"
aku tanya fahim buat ape bawak?
"mkn la"

baru aku tau byk budak bw bekal pi skool
sejak die pandai bercakap ...slalu je mintak mcm2 
ok selagai boleh tunai dan masuk akal ..mama usahakan

hari ni hari ke2 aku buat bekal utk fahim
semalam bw roti sapu susu F&N

ptg semalam waktu balik ... fahim ckp die tak mau roti nk nasi ...
kawan die bw nasi 

so pagi ni mama gigih goreng nasi yg hanya amik masa tak sampai 10 minit
ingatnye nk bgn awal nk masak tp tertido lajak sbb smlm alisha meragam sakit perut rasanye
dah terbgn kul 6.15am

tp sbb niat murni ikhlas utk anak2
sempat dan tak lewat 

bekalan utk fahim & mama utk pagi ni




seb baik sedap cukup rasa 
sbb aku main campak je ..pas tu buka api kuat kacau sambil berlari pakai bj mekap segalanye 
seb baik ko ...klu tak mampuih budak tu komplen balik karang


harap² esok² aku masih cekap & rajin utk penuhi permintaan fahim pd waktu pagi





14 comments:

♥cikmOt♥ said...

terbaik!!!1

Nens Collection said...

mesti best ni..sy pon terliur..hehe
bagus anak2 bwk bekal dr umah kan..terjamin khasiat..

MizzTina said...

comelnya bekas!!! dl sy rajin msk pagi n bw bekal g opis, skang membutaaaaaa.. 6.30 bru bgn.. hahaha

wahida said...

dulu2 anak aku si abang tu nak bwk bekal, sekarang dia dah besar, dia dah malu nak bwk bekal, nak beli kat kantin je...huhu...

Nad @ MamaZN said...

Esok cuti bawak bekal ye fahim..hihihi

syawalsimpsons said...

esok cuti..mmg supermama ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

troda tgk beks tu la kak oi..hihih..

walau simple tp rasa besh no hal =)

@e_da said...

rajin mama fahim.. demi anak kan.. apapun akan kita lakukan..

maszmadi said...

demi fahim, amma ikutkan kehendak... rajin amma fahim nie.. hehe
nampak sedap lah nasi goreng tu...

Si Matatajam said...

Mmg Bagus kl bawa bekal..terjamin kebersihan makanan utk anak2

LYAfrina said...

comel lak bekas sustagen tu..

wah.mesti bselera fahim kn bekalan mama dia

ch@ said...

Need to learn from u la eima. Auni slalu gak request ns guying ni.
Nko mmg gigih dn terbaik.

Kesuma Angsana said...

KA pown suka men campak2 je

azizah :) said...

kalau pagi2 tu memang kdg2 malas kan kak nak buat sarapan.. tapi demi keluarga gagahi jugak..ehehe