Monday, January 7, 2013

Balik Kampung serupa Melancong | Flight Bkn Pilihan aku

bila aku bercerita/ berborak pasal aku balik Langkawi 
naik kereta kena menempuh jem & letih perjalanan 
pastu kena tempuh plak naik feri - prasarana tak ok bersesak²

semua akan cakap NAIK LA FLIGHT
kesian anak²
kesian kat aku 
kesian kat driver 
rugi kos lagi murah naik AA
bdn tak letih 
perjalanan tak lama 

aku ade sebab tersendiri kenapa naik kereta
aku mmg org kedah bkn setakat Langkawi je 
abah, abg aku & mak² sedara aku org kedah

abah & abg aku kat Sg. Petani
aku harus la balik jenguk diorg 

dah alang² sesekali dpt balik kg 
kena menjengah 2-3 org kan 
bkn senang nk dpt balik kedah nu...
jauh pergi balik dekat 1000 km
tol minyak & mkn dekat RM500 pergi balik 

setahun dpt balik pun 2-3 kali je 
klu aku naik flight alamatnye 
tak dpt la jumpa abah aku tu

lagipun destinasi kami ari tu bkn takat Langkawi je 
ade lagi tmpt nk disinggah 
nk mkn CKT best...nk mkn mknan utara yg best

klu naik flight dpt ke rasa mknan syg sedap²...... mesti tak kan 
so flight mmg tak de dlm list aku klu nk balik kg melainkan emergancy

tah bila anak² aku nk merasa naik flight 
kena bw pi jauh² sikit la kan ....



Note : kes comolot ngan adek alisha la ni mama dah selsema dan sore throat .... 

15 comments:

MizzTina said...

klu sy pun lbh suke drive.. nt senang nk bergerak kt kg tu

syawalsimpsons said...

abah ko kat SP kat area mana..aku pon da umah kat SP..kat taman ria jaya..baru je balik aritu

Ayu azmir said...

semoga cepat semboh

Rasp said...

tul lah sis...
kita balik kampung kena bawa kete...
baru lah leh singgah sana sini situ kannnnn....

Fida Ghazi said...

sama mcm aku! dah nama pon holiday.. kasi pulun lah... drive..byk tempat boleh singgah..dan tak tekejar2 sangat... santaiii je.. kalo penat drive kite benti la kat mana2..

Nad @ MamaZN said...

Ooo ye ke?
Terjawab suda persoalan...
:)

Nens Collection said...

lebih syokk drive..dr flight kan..luas pemandangan

maszmadi said...

betul tu eima, drive kreta sendiri boleh sumbat sume makneka barang nak bawa, nak pi memana pon senang.....

bunga_rose said...

aku pun prefer drive weh.. dgn ank kecik ni bukan boleh bawak 1, 2 beg je.. memacam dgn susu depa lagi..

MRS. K said...

nak terbang jauh tu gi mana weiii?

♥cikmOt♥ said...

perghh...pergi balik utara pai RM500 biar betul...

eima said...

@♥cikmOt♥

ye kak la ...

mkn tiap kali benti mkn ...

TOL sampai AS SElatan RM 40-50
Minyak paling kurang RM 120

minyak ngan tol je dah dekat RM350
mkn lagi ... mainan lagi ....

tiket bot.... sorg RM18 budak RM13...

akak sampai BM je ...

Aty_Fared said...

Same weyyhhh...aku tak suker nek flight sbb nnti aku tak boleh bwk bnyk brg...huhu:-)

nuyui a.k.a miss YUI said...

ada sbbnya nape taknak naik tu..

Kesuma Angsana said...

faham sgt2