Wednesday, January 2, 2013

Balik Kampung Serupa Melancong | Island Hopping

aku nk sambung cite riadah pulau la 

ni kali ke 3 aku dpt merasa naik bot ke tgh laut Langkawi
wlupun aku membesar di Pulau Langkawi
Suku Sakat Keturunan Sebelah Ibu aku berada di Langkawi
boleh dikatakan seluruh cerok tempat di pulau tu ade pertalian kami

tp jgn la tanya aku mana tempat yg best pd 5 tahun lampau 
aku sikit pun tatau ... klu tanya mak² menakan aka sedara
lagi depa tatau ... sekali pun depa tak penah pi

aku kira nya bertuah sbb kawen dengan org luar
klu tak aku pun tak merasa berjalan di tempat sendiri

_________________________________________________
Island Hopping - 3 Pulau
Pulau Dayang Bunting
Pulau Singa Besar
Pulau Beras Basah

Pakej 1 Bot 12 Orang - RM 200
Tempat:  Teluk Baru


alisha yg sgt takut, tak nak ngan abah mungkin die rasa ada dlm pelukan mama lebih selamat

Destinasi Pertama : Tengok Helang & Bagi Makan

Gambar tak dak.....mls nk godek dlm album 4 tahun lepas
sbb time kami amik pakej ni jam dah pukul 4pm
tak cukup masa & Helang dah kenyang....byk perut ngan kulit ayam terapung 
tak sampai 5 minit pun kami tgk

Destinasi Kedua : Pulau Beras Basah

gambar senget pun senget la ..enPanjang Focus gambar bini die ngan anak die yg sedang melantak megi cup

budak paling hepi bila dlm air

abg ayim yg suka dpt main ngan sepupu²

mama menten cun tepian pantai jg beg takut monyet bw lari lagi 

4 tahun lepas air kat pulau ni sgt la bersih jernih sampai nampak pasir....
biru² gitu .... skrg dah keruh dah air die
kebersihan pulau ni mcm tak terjaga mungkin aku dtg ni time cuti sekolah
ramai pengunjung kot

Destinasi ketiga : Pulau Dayang Bunting

disebabkan oleh kami amik pakej ni dah pukul 4 pm baru bertolak
Pulau Dayang Bunting dah tak sempat pergi
dan paling sedih kena tinggal pulau Beras Basah Dekat 2 Jam lebih
pukul 7 pm baru dtg jemput
ingatkan pakcik tu dah lupa dah kat kami rupanya angin kuat ombak besar
pakcik tak lepas dtg sini die kena patah balik lalu jln belakang(pakcik tu ckp kat mana aku tatau)

time balik tu mmg sgt mencabar dgn ombak & angin kuat
bot melompat² langgar ombak
angin yg kuat sampai nk celik mata pun susah
basah kuyup hasil percikan air bot langgar ombak & angin kuat

aku hanya mampu berdoa & baca Ayat Qursi & 3 Qul
dan berharap cepat sampai & selamat
tak nak perkara tak diingini berlaku sbb hari dah gelap
lagi pun alisha tak pakai life jacket...bahye gile

alhamdulillah selamat 
TQ Allah & TQ Pakcik tu





Note : Nak pi Island Hopping elok pi belah pagi pukul 7am tu cantek sgt dah tak panas sgt ...jgn pi lewat² cam aku ombak besar ....

kes aku ni sbb ade dlm group tak penah pi pulau dah tak sabo kaedahnye ..kitorg layankan je nk pi sgtkan

7 comments:

MRS. K said...

bahaya betui.. mmg elok pi pagi pun. takde la panas.. kui 1 dah boleh balik

syawalsimpsons said...

dah lama tak terjah meh..last terjah 3 tahun lepas

Nad @ MamaZN said...

Makkk..takut gak ek..
Tkpela, selagi x kena slagi tu xtau
Dh tau ni, ada la pengalaman sket...
Bleh jd pengajaran di ms akan dtg

MizzTina said...

untung la kg dkt dgn tmpt² cenggitu.. sy ni umh dkt dgn parit je..hahaha

♥cikmOt♥ said...

lum pernah p...aku bukan orang langkawi...hehehe

ieda said...

wahh ... seronok nie ;)

Aty_Fared said...

Mase aku gi sini pas kawen dulu...kemain panas giler..!! Nk bukk mate pon silau..ngn monyet lagi...huhu..