Thursday, January 3, 2013

Bersemangatlah Tok kamu di sana

kadang tu sgt sedih bila mengenangkan TOK aku kat kg nun jauh di Langkawi
kesian, rindu kat die

aku klu balik sana 
main lompat² plak
kejap ke hotel kejap ke rumah tok
bukan tak nak tido sana tp kadang tu 
aku pikirkan keselesaan anak² sampai kecikkan hati org tua²

sampainye hati aku kan
wlupun aku tak tido tp sehari 2 kali dtg menjenguk 
pagi & malam 
tghari sampai ke petang berjalan

Tok aku tah lama ke tidak hayatnye
aku harap anak² & cucu die di sana hargailah selagi nyawa dikandung badan

"Tok manja syg sgt kat tok...sayu hati ni bila nk balik ari tu ..... bukan cek tak mau nk dok lama"

alisha yg penakut dengan semua org tua² tak kira la sesape pun
mungkin bg die tu nampak pelik dan menakutkan kot

sekarang ni tok dah tak leh berjalan 
lutut die dah sakit ... pelincir pun dah kering mmg tak leh nk lurus
DR pun tak buat pepe dah pasal lutut die 
even nk inject pelincir ...katenye dah tua .... prosedur tu terlampau menyakitkan

dulu² waktu masih bertenaga 
mmg asek dok dgr die bercerita pasal semua kenangan lampau
dah brapa hari mak & tok wan aku meninggal
tok aku bukan kire tahun tp kira tahun, bulan dan hari 
cukup detail

pasal kerbau die
pasal tanaman die
pasal semuanye lah
skrg ni klu org bercerita die hanya diam membisu
klu org bertanya die hanya jawab sepatah dua je 

dulu klu tgk tv ... tv bercerita die sama naik 
tp skrg ni .... takde dah ...
seolah² semangat die dah hilang
sedih mungkin dah tak mampu nk gerak dr katil 



aku rindu pada masakan tok aku

aku rindu nk dgr die membebel² pasal semuanye 


aku harap tok sentiasa sihat dan dipanjangkan umur 

dan kembali ceria






Note : klu jd cuti umum dlm januari 2013 ni aku nk balik lagi kg......

8 comments:

Kesuma Angsana said...

seronoklah ada tuk lagi ni!

azizah :) said...

alahai sedihnya.. kalau ada peluang balik la kg kak..huhuhu

Chekgu Azrine said...

Kesianya..semoga dipanjangkan umur...

Nad @ MamaZN said...

Sama2 kita doakan kesihatan tok ye eima...

Ps: nak blk langkawi? Nak kirim cekelat!!! Plz =)

MizzTina said...

semoga diberi kesihatan yg berpanjangan...

bunga_rose said...

tok belah mak aku dua2 dah takde.. belah ayah tak rapat... so.. ermnnn jarang sesangat laa balik ganu nu..

aku doakan tok ko bersemangat balik & dipanjangkan umur dengan kesihatan yang baik.. aminn...

ieda said...

mauu x seronok .. tuk jumpe cucu2nyee ;)

Aty_Fared said...

Aku dah takde tok nenek nyang semua..:(