Friday, January 11, 2013

aku cucuk Kolagen ke tempek kolagen asli

ade org opis aku pi sabah ari tu 
sbb skrg ni tgh dok kecoh pasal rumpai laut ni 
aku saje suruh die belikan 

aku cuma berminat nk try bila bab melaraskan berat badan tu
tang cantek tak brape penting 
tp bab berisi sikit tu paling penting utk aku 
sbb aku dah try mcm2 produk 
belum bekesan 

tp aku ttp rasa was2 
sbb aku jenis takut kesan samping yg memudaratkan 
mana tau aku mkn keracunan ke 
rosak organ dalaman ke 
tp aku tgk org yg mkn buat masa ni ok 
cuma aku je yg was²

tu sebab aku tak sebab aku tak brani amik jamu branak 
aku just amik supplement je 
tu pun dr hospital bukan dr stokis 

kite tgk la keberkesanan nye nanti klu aku dah kebalkan hati nk mkn 
klu tak mkn aku tempek je kat muka kot


KESAN PENGAMBILAN KOLAGEN ASLI:

-Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
-Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)

Pengambilan kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus, lembut dan cerah. Pori2 kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang dilahirkan cantik, sihat dan cerah.



posted from Bloggeroid

14 comments:

Nad @ MamaZN said...

Takreti nk mkn mende alah ni
Takut ada kesan sampingan pun ye jugak...

eima said...

@Nad @ MamaZN

tu la pasal ... dah try googles tp tak de plak jumpa kesan sampingan .... fuh

MizzTina said...

wahhh, makin cntik la nt

bunga_rose said...

aku pun takut kesan sampingan weh.. sebab tu aku rela amik yang sapu2 je haahah

syawalsimpsons said...

aku pon tak reti nak makan..nak tepek kat muka pon belom tentu kot

Fida Ghazi said...

dia macam agar2 ke eima?

bau dia ok tak?

aihhhh... kalo aku boleh ke makan tuh??

ko try dulu eima..pastu testimoni yeh!!

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

ade org jual yg dah siap jd jeli..satu bekas Rm30 kalo tak silap..

nuyui a.k.a miss YUI said...

nak tunggu akak punya tetimoni..

eima said...

@Fida Ghazi

CIK PIDAH BOLEH KATENYE TP 2 SUDU KECIK JE SEHARI .. ANAK YG CANTEK MAKNYE TIDAK YE

mamalieyna said...

Huu..belum brani nk cuba mkn apa2.tp keinginn tu ada.. eima try ul ye.. :-) hee..

LYAfrina said...

byk khasiatnya...
lya pon nk try gak.. dr dulu dah..tp smpai skarang xbeli2 lagi

Misz Mieza said...

Mieza pun ada jual kolagen asli ni.. Kalau yang kuning ni dia utk kecantikan luaran je. Tapi kalau amik gred AAA yang warna ungu tu dia bantu untuk jaga kesihatan dalaman sekali.. Tawakallah.. In Shaa Allah, pasti nampak keberkesanannya kalau amik secara berterusan dan disiplin.. =)

Kesuma Angsana said...

yup ramai yang kata bagus ni

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

aku pernah tanya dgn pakar kesihatan masa aku ada kursus kecergasan dan kesihatan, dia ckp kolegen rumpai ni masih ok lagi untuk dimakan...tp aku pun x pernah lg try makan...