Tuesday, February 19, 2013

Bercuti 2013 | Chicken Pox

aku terpaksa bercuti di awal tahun 
sama seperti tahun lepas jugak
tahun lepas fahim warded sbb tonsilitis dekat 2 minggu jugak aku cuti 

tahun ni 2013 pun die kena cuti panjang jg die jugak 
kena Chicken Pox (CP)
semalam baru nampak 2-3 butir yg baru keluar
aku prasan waktu mandikan die pagi semalam
ade 2 butir biji merah berair 
terbantut mama nk pi kerja 
terus tanggal baju kerja 

bw pi klinik gomen ...DR ckp kompom CP
smlm bw pi az zahra pun sah CP
pg tadi bw pi Klinik  Mediviron pun sah CP ni mama nk amik MC

smlm aku dah bg minum air kelapa 
harap²  cepat² keluar semua 
cepat sembuh ... cepat la mama boleh jimat cuti

harap² nenek boleh dtg  tolong jaga Fahim 

sebagai langkah pencegahan takut alisha jugak terjangkit dan mengurangkan risiko jangkitan
aku dah bw alisha amik vaksin CP 

dari ari tu lagi aku nk amik vaksin ni kat anak² tp aku asik bertangguh 

selamat bercuti utk aku dan selamat mengawal 2 org kat rumah tu 
agar die tak menggomol sesama sendiri 


Note : pengajaran utk aku jgn tangguhkan sesuatu utk kebaikan sebelum terlambat 

10 comments:

nazeef nazeem said...

Salam kenal.. skarang mmg musim demam.. semoga cepat sembuh anak2 tu yae.....follow me back ya

♥cikmOt♥ said...

hurmm...nanti mandikan ngan air daun semambu la...

syawalsimpsons said...

alahai ciannyer...cepat sihat

eima said...

@♥cikmOt♥

nk tips .... jg budak kena CP ni kak

Nad MamaZN said...

Moga fahim cepat sembuh
Alisha hati2 k... Jgn main sgt ngan abg...

Zee Suhaini said...

selamat bercuti..hihi

moga cepat semnbuh ye fahim..

YanaUjang said...

semoga cpt sihat ye fahim..tgh sakit ni, ms yg sgt sesuai utk buli mama..eh!

larikkkk! :p

wahida said...

alahai siannya...

harap cepat sembuh yer...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

fahim dah kena CP, moga fahim cepat sembuh ye..

Chekgu Azrine said...

Ltk daun semambu kt bwh tilam n bantal dia..