Tuesday, March 12, 2013

Manusia "Jual Ikan" mmg Layak Kena Hamun

pagi² lagi dah dijamu ngan rasa tak puas hati yang buat hilang sabar 
kadang² tu kita mungkin tidak kejar masa 
tp tidak org lain yang mmg betul² kesuntukan masa
cuba la fahaminya jgn pentingkan diri sendiri

cthnya pagi ni 
mmg dah jd rutin harian kami 
enpanjang akan hantar anak2 dulu ke taska dan aku akan turut sama 
wlupun opis aku tu hanya 10 mint je dr rumah  
aku ttp akan ikut dan enpanjang akan patah balik ke opis aku dan kemudiannye akan terus pi kerja lepas drop aku

mmg kami merasai kesuntukan masa setiap pagi seawal pukul 6.50am dah keluar dr rumah dah 
tp kadang² ade spesis manusia yg jenis pentingkan diri
cam kes pg tadi jam kat tgn dah pukul 7.25 am 
aku br je lepas hantar fahim dan nk masuk dlm keta 
siap buat isyarat pd kereta belakang yg aku nk keluar
tgu² keta yg blocked keta enPanjang tu buat bodo je 
enPanjang keluar bgtau "sy nk keluar"
eh eh buat bodo lagi
sekali lagi enPanjang keluar 
mamat tu sound enPanjang "tak reti sabar ke, kejap la aku nk hantar anak kejap"

aku panas hati enPanjang lagi panas 
dah la block keta org ...ko sound org lagi 
mmg membikin panas la .... sekali lagi enPanjang keluar baru die nk gerak tu pun ngan marah²
dah tau pepagi semua org kejar masa cuba perihatin sikit ...byk lagi parking seawal pukul 7am tu 
nape perlu block keta org pastu ko keras kepala pulak 


so pengajaran di sini elakkan block keta org kerana ia boleh menyebabkan parking block opis aku ni permenantly ditutup kpd anggota pelaksana yang mmg kaya² belaka tak de hal lah nk byr parking berbayar tu ... lain la yg anggota profesional yg gaji byk tapi hutang berkepuk sampai dapat parking free


Note : entry nampak cam marah tp aku kewl je tau .... hahahha


19 comments:

♥cikmOt♥ said...

haah, aku kewl jek...sebab pepagi apaknya anto abam...

Nad MamaZN said...

Lenkali buat buat amik gmbo org tu
Kate ke dia konon2 nk letak kt blog biar sume org tau, hahaha
Bakar line btul ni, haha

eima said...

@Nad MamaZN

mmg nk amik gambo td tp mls sbb dah lambat sgt dah enpanjang kerja jauh die nk kena kejar masa hantar aku nk pi ke opis nk kejar punch kad pukul 8

MRS. K said...

blog hang mmg tempat meluahkan perasaan..... miahahha

cheqna said...

yelah kool
hahaha

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

memang panas ati kalo org block..tp kalo die sound kite balik tu mmg jd panas membara..sib baik tak sempat berlawan cakap td kan?

eima said...

@.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:.

sbnrnye mmg enPanjang dah bergadoh dah pun ai je tak mo cite ..muahahahaha laki aku barannye lebih...

Ya ALya said...

bikin panas je pagi-pagi ni......

MizzTina said...

tampar je lelaju.. bg senget mulut dia.. kuajo sgt

bunga_rose said...

dasatnya.. dah la block kete orang, boleh lagi marah-marah kete yang dia block? dasar pentingkan diri sendiri tak ngira tempat punye orang

Kesuma Angsana said...

mmg x leh sabar dgn orng2 yg macm ni

Rasp said...

isskkkk memang kasi angin je kan org cenggini....
naper lah very the tak pakai otak...

syawalsimpsons said...

klo aku bukan takat tu..skali aku, aku sembur jugak tu..dah penah kena dah kat opis ni kena..kat taska syawal pon ku penah kena

ieda immi said...

aduhh macam2 hal pagi2 nie
bila macam nie , mulalah mood x der huhu

Papa Mifz said...

hmm...pelik dengan manusia macam tuh kan...

TeacherAzimah said...

Ke mcm ni mmg byk berlaku. Sgt menguji kesabaran kan...

ch@ said...

slalu jadi bila aku kuar rmh lmbt dulu, time2 tu ada je la yg menjadikan semakin lmbt. stress je rasa.

::NureeN:: said...

dia dh telat la tuh.. x kesah dh bila blok keta org.. mmg bikin panassss

~aSHa~ said...

sbb tu xmo dah duk sana...sibuk manjang kan...ehehehe tergesa2..kena cepat dan sebagainya....