Monday, March 4, 2013

Terima Kasih Perwira Negara

aku sgt² sedih bila berita kematian perwira negara semakin bertambah untuk mempertahankan negara kita dari penceroboh
dari 2 org bertambah 1 bertambah lagi hari ni 5 org 
total semua dah 8 org anggota keselamatan kita terkorban

ape la perasaan anak & isteri diorg kan
nk hantar si suami pergi berperang
hanya menunggu berita baik @ buruk 

aku sgt² berterima kasih pada Anggota Keselamatan kita yg terlah menggadai nyawa demi negara, maruah, bangsa dan agama

Ya Allah permudahkanlah segala urusan mereka demi menjaga kesejahteraan negara dan kami semua rakyat Malaysia.  

aku rasa sgt² marah ngan pemberontakan dan pencerobohan terhadap negara ini hanya kerana alasan nk mendapatkan kembali tanah sulu yg telah digadaikan kepada kerajaan inggeris pd tahun 1870an dulu.ini bukan jalannya.  mohon la pd mahkamah dunia spt mana kisah Malaysia dan Singapura dulu ketika pertikaian status Pulau Putih.

a

Note : aku harap rumours mengenai ada org Malaysia sendiri yang menjadi dalang kepada pencerobohan dan tali barut yang menyebabkan kematian mereka itu adalah tidak benar...... jgn kerana nama, harta dan wang ringgit maruah, bangsa dan negara tergadai.

11 comments:

♥cikmOt♥ said...

lagi sedih bila semua menda nak dipolitikkan...

aku takut...sedih, semualah...

syawalsimpsons said...

aku sokong CM, nape la perlu di politikkan..mmmm....aku pon paham nape tak ATM tak masuk lagi...kalo masuk, alamat la,,,mmmm

Qhaifa Nur said...

kehilangan insan tersayang amat dirasai...
takziah buat keluarga yang terkorban...

♥cikmOt♥ said...

lagi sedih baca komel sue syawal...
arghh...make me cry la...

terasing di bumi sendiri...hurmm...

bunga_rose said...

aku pun ada dengar pasal rumours tu manja.. harap2 wira2 negara & rakyat sabah semuanya selamat.. risau sangat sebab ada kawan kat sana.. ko igt ziera dak kelas dskB?

eima said...

@bunga_rose

sudah ilang ingatan ... mmg die budak sabah ke budak mana ek

nuyui a.k.a miss YUI said...

sgtlah sedih!

Amy Sinar Raudah said...

DAlam saat gini kita sepatutnya tolak ketepi soal politik, lebih baik bersatu dan sama2 berdoa agar mereka yang di tugaskan di sana selamat dari ancaman musuh...

Ya ALya said...

memang sedih sangat.....doakan semuanyer selamat...amin...

Kesuma Angsana said...

sedih sgt2 ,,, al fatihah

mamalieyna said...

Aminn... mmg sgt2 sedih...

Bengang jugak dgn sebahgian org, yg krisis belum selesai, sibuk berpolitik tuduh itu ini.. ya Allah..biar la urusan di sana selesai dulu...