Wednesday, March 20, 2013

Ubi Kayu Rebus Ngan Sambil Bilis ...leleh wei

pukul 8.00 am td aku dah sarapan soto 
tp sekarang aku dok teringatkan mknan lagi pd jam 9.22 am ni 
br sejam lebih mkn aku dah lapo balik 

aku dah sedia maklum ngan perut aku ni 
sentiasa lapo dan lapo 
aku dah beli kuih lebih 3 biji utk minum pagi plak 
tp aku bkn lapo nk mkn kuih2 ke nasi lemak ke 
tp mende ni
UBI KAYU REBUS + SAMBAL BILIS + TEH O PANAS

 teringat plak sambal tumis ikan bilis MIL aku
sedangkan baru je 2 minggu lepas MIL buat waktu dok ngan aku jg dak Fahim tu 


sebelum mkn ari tu ai amik gambo dulu ... hehehe




Note : ubi kayu sg. pelik palings edap MIL aku ckp empuk ... klu belah pahang nun yg org asli jual rebus 3 jam pun tak empuk ... faktor tanah katanye

14 comments:

syawalsimpsons said...

aku yang tgk pulok yang terliur

♥cikmOt♥ said...

best...makanan kegemaran jugak..selain pulut pagi ngan ikan kering...

azizah :) said...

walahhh jijah tengok yg terliur ni.. sedapnya kak.. lama xmakan ni..

cheqna said...

x naik tubuh best la wei asyik makan...

Qhaifa Nur said...

sedapnya....ada sambal ikan bilis lagi tuh....

Nad MamaZN said...

Uiiiii feveret tu!

monamie said...

sambal bilis, nasi panas2..pergh!
Teringat kenangan rumah sewa kt no!

ieda immi said...

mak aihhh
ada lak kopi kannns !

bunga_rose said...

weh peberet aku... tp bkn lawan dgn sambal bilis tp kelapa je ihhihi

eima said...

@monamie


rindu sambal ikan bilis k.mona........

Ya ALya said...

suka makan ubi rebus ni dgn sambal bilis,ikan gelama masin,kelapa ataupun cicah gula pon sodap....

Kesuma Angsana said...

mmg terangkat ler ni !

ch@ said...

Wohooo...ngn kopi pun kena jgk eima. Ala2 kampung gittu.

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

memang meleleh..