Wednesday, April 3, 2013

Aktiviti Sihat Jadi Bahaya dan Berkolestrol

aku rasa penunggang basikal kat putrajaya ni semakin melampau la 
ini pendapat aku dari ape yg aku perhatikan 

jalan basikal dan pejalan kaki dah disediakan tp selamba je guna laluan kenderaan bermotor 
sgt² merbahaya ...sgt bahaya ...
kadang tu dlm hati rasa cam nk hon kuat2 je ...

bukan aku nk komplen sgt pasal aktiviti riadah utk kesihatan ni 
tp aktiviti diorg yg sihat tu jd bahaya

kenapa aku kate bahaya 
dah fesyen menunggang basikal ni waktu mlm 
safety jacket tak pakai
helmet tak pakai 
pakai plak bj yg warna gelap
guna laluan jalan raya tanpa escort


klu la kenderaan bertayar 4/6/8 dlm keadaan laju dah rempuh depa² ni cam ne 
tp bila dilanggar kesalahan pd kenderaan besar ...
kadang tu sbb kite perihatin pd diorg ni cubaan nk elak dr langgar diorg kita pulak yg dpt celaka ...xcden

dan paling penting penunggang basikal ni tak bayar cukai jalan
dan basikal diorg tak de insurans
so lebih baik la guna laluan yg dikhaskan 
supaya tidak mengundang malapetaka kepada sesiapa


Note : kayuh berkilo dah .. pastu benti ramai² ngeteh sampai 1-2 pagi ..sehat la sgt ...hahaha


5 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

nak sihat tp tak berhati2 pon mslh tu..

~aSHa~ said...

nampaknye mereka kena amik lesen supaya dpt bayar cukai juga..ehehehehhehee

syariza09 said...

slalu gak terserempak ngan dorang, kdg2 tu kita plak yg lbh hati2 drp dorang

Kesuma Angsana said...

tulah pasal !

mama lieyna said...

Betul jugak tu kan... herm... :-)