Thursday, April 4, 2013

Pokok Viagra Kucing | Pokok Kucing Galak

aku boleh dikatakan sebagai penggemar kucing tegar sebelum 6-7 tahun lepas
kucing tepi jalan pun aku boleh usap dan cium 
tambah la kucing sendiri 
aku boleh dikategorikan addicted terhadap haiwan berbulu yg comey ni 
penah dulu² aku menangis berminggu waktu Dolly kucing pertama aku hilang 
dok usung kain batik khas Dolly ... umpana hilang anak 
pd zaman sekolah aku ... dunia aku selepas waktu sekolah hanyalah rumah 
di mana yg ade dlm dunia aku cuma ade mak, abah, abg dan kucing² aku 
yg bebetui ada dlm dunia aku time tu cuma mak ngan kucing 
mak aku ...kan sakit so aku kena sentiasa ada utk dia...kucing² aku tu penghibur lara

kawan² manusia hanya la di sekolah....

disebabkan tu 
aku suka sgt perhatikan gelagat kucing² aku ni 
kegemaran diorg ape

kucing² aku ke kucing org kucing terbiar ke 
paling suka satu pokok ni 

POKOK KUCING GALAK 
ptt la kucing² suka ...nama pun stim dengar ...hahaha



Nama tempatan : Kucing Galak
Nama Saintifik : Acalypha Indica
Nama Lain : Indian copperleaf, India acalypha
Famili : Euphorbiaceace
Lokasi Dijumpai : Tumbuhan liar

Keterangan :
Tumbuhan liar berupa rumpai ini begitu mudah dijumpai tumbuh liar di negara kita walaupun dikatakan berasal dari India. Ia sejenis herba semusim dengan ketinggian antara 0.5 ~ 1 meter. Tumbuhan ini menjadi kegemaran kucing yang biasanya akan memakan akar dan daunnya.

Kegunaan :
Digunakan dengan meluas dalam perubatan tradisional dan homeopati. Dalam perubatan tradisional tumbuhan ini banyak digunakan untuk mengubati masalah yang menyerang sistem pernafasan seperti asma, bronkitis dan batuk. Ia juga digunakan untuk menambahkan tenaga batin.

dulu² klu kucen aku demam ke selsema ke tah la cam tak sihat la 
aku mesti pi belakang rumah cabut 2-3 pokok bg ke kucing aku
tambah² lgi klu musim mengawan ... wah kemain lagi kucen aku dok mamah akar pokok ni ... mungkin ade kesah terhadap syahwat kot
kemain lagi galak die dok menggigit akar pokok ni 

seriously aku tatau yg pokok ni namanye pokok kucing galak hingga td aku dok menggoogle jumpa pasal mende ni 
dulu² aku panggy pokok tongkat ali kucing...kiki 


aku pun pelik .... tp kucing pun tahu pasal herba ...hebatkan Kekuasaan Allah ...


pd penggemar kucing .... cuba² pokok ni dan bg kucing anda mkn ...
Yui sila cari tau .... 

Note : aku tak de ideas lagi tp rasa nk up entry jugak .... kiki




15 comments:

Nad MamaZN said...

Jgn bg kucing kt kite
No no no
Geli!

♥cikmOt♥ said...

hurmm...aku ni nak kata alergik kat kuching tak la...tak suka pun tak jugak..

tapi tulah...dulu ada jugak beli kucing...bila kucing dobok aku tu mati, aku sedih...sejak tu aku tak suka beli haiwan...kang dah mati kang aku sedih pulak

Rasp said...

anak dara i si Angah tu takut kucing...
so disebabkan dia, w'ouls tak bela kucing...
padahal yg lelain suka bebenor kucing....

nama pokok yg u bagi lagi kelaz sis hehehehhehe...

bunga_rose said...

aku tak gemor kucing.. tambah2 kat kedai makan.. rasa cam dia nak terkam aku je wehhh takut wehhhh

tapiiiii laki aku sayang kucing, suka bagi makanan kat kucing2 kat kedai.. tapi sebabkan bini dia takot juga geli pada kucing maka terpaksa la dia jauhkan kucing tu dari aku hahahahah...

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

kat opis kite- taman herba pun ade tanam ni,
tp tak pernah tgk ghupe pokok cane..
tau ade je.. heheh

eh, kalo manusia minum lg galak tak.. hahah
nk mengawan aje susah plak kan.. hahahah

Aty_Fared said...

Eeerrrr...tak mo...nnti terberanak lg kucing aku..tak larat weyyh nk bela ramai2..huhu... umah makaku tak pernah putus dr bela kucing sejak aku kecik lg...letih nengoknyer mcm2 perangai..jd da biasa biler kawen nk bela gak..:-)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

suka gak ngan kucing, dulu masa kecik2 mmg ada bela kucing kat rumah, pastu bila 2 kucing kesayangan dah mati terus x bela2 kucing lg dah, tp aku xde lah sampai tahap menangis bila kucing hilang tp aku faham la jiwa mereka yg betul2 dah syg kucing ni mcm adik aku jgk la mmg betul2 syg kucing sampai x lena tido bila kucing hilang n nangis2 bila kucing kesygan dia mati.

mama lieyna said...

Oooooo taktau pun sblm ni.. thanks la sharing :-)

Penggemar kucing je tau info ni..hehe..

MizzTina said...

sejak kucen sy mati, sy xmo dh obses n addict kt kucen..

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,yui pernh bg akk.. mmg kemain kucing2 tu galak..

dicium, diusapnya..hahaha

rasanya ada tanam tp tak usre elok tumbuh ke tak..ntah2 mak dah cbut..hahaha..

TeacherAzimah said...

Info berguna ni...tq for sharing

Kesuma Angsana said...

tq infonyer but KA ni penakut kucing sikit hehehe

Si Matatajam said...

First time tengok Pokok ni

QUE.P said...

Boleh sesiapa bagitahu saya kat mane nak dapatkan pokok ni...atau yang baik hati nak bagi sikit...kucing saya sakittt...huhuhuh...boleh WhatsApp saya di 017~2522512 tq

QUE.P said...

Boleh sesiapa bagitahu saya kat mane nak dapatkan pokok ni...atau yang baik hati nak bagi sikit...kucing saya sakittt...huhuhuh...boleh WhatsApp saya di 017~2522512 tq