Monday, April 1, 2013

Tiap Kali nk Half Day Mesti Pening


aku half day kejap lagi 
alisha demam smlm 
niat dihati nk EL tp disebabkan isnin minggu lepas dah EL
hari ni terpaksa dtg kerja jugak kang org kate "isnin je EL, isnin je EL"
tak best la kan wlupun bebetui2 anak kite sakit

so aku hantar jugak alisha ke taska tp aku nk amik die awal
jg kat rumah ... ptg karang baru pi klinik 
tgu abah balik 
mls nk pi awal2 ni jem pastu ssh nk parking plak kat pusrawi kajang tu 
dah mls dh nk pi klinik panel dlm putrajaya ni 
byk tk penuhi piawai aku 
ala kadar je servis diorg

mode bercerita pun sudah hilang sbb tgh dok rangka ayat nk bgtau boss ni 
aku ni klu bab nk balik awal mmg penakut sikit 
rela terus bercuti je dr minta half day 
rasa bersalah pun ye jugak kerja belambak pastu 
tinggal je kerja ...boss terkontang kanting 

tp anak lebih penting ... aku nk peningkan pala aku pikir ayat ni


Note : ambik adek amik abg sekali .... ade pembantu cilik tolong jg adek yg over manja klu demam ni 

15 comments:

Nad MamaZN said...

Moga alisya cepat sembuh

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga cpt sihatnya..

bunga_rose said...

sama la weh, klu nk half day cukup susah, klu kt ofis lama selamba je, ofis baru kena isi borang laa, amik tandatangan la aduuu..

alisha demam ke, musim la manja.. anak aku baru je baik, risau je aku bila suhu depa naik ni...

Rasp said...

semoga alisha cepat sembuh...
cian dia....

sama gak ler dgn i sis...
lebih rela amik cuti dari EL half day....
tak tahu nak nyusun ayat camna kan...

~aSHa~ said...

mmg serbasalah dibuatnye kan..xpe apa2 pentingkan anak dulu....cepat2 ye sihat alisha

♥cikmOt♥ said...

samalah weii...kalu nak rangka alasan memang terbelit lidah nak bitau bos...baik cuti terus...senang...anto sms bitau el sudah...hehehe

wahida said...

semoga alisha cepat sembuh...

ch@ said...

Ye...sgt ssh hati bila anak sakit. Hopefully alisha lekas sembuh.

mamalieyna said...

Cepat s3mbuh ye ellesyaa..

mamalieyna said...

Eja nama pun tak betui dh, alisha... :-)

::NureeN:: said...

hope alisya cpt sembuh...
skrg ni musim kan
anak2 nureen pon selang seli si adik n kakak...

ieda immi said...

memang pun dikk
tapi kadang2 dah terkena anak2 nak sakit ari isnin ..
akak dulu pernah 2x dlm satu bulan cuti isnin .. 1st anak sakit
2nd atuk meninggal ..
haa bukan boleh di buat2 kan huhuhu

Kesuma Angsana said...

faham sgt2 tu

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

betul tu kalau nak minta half day mesti pening nak pk alasan, tp kalau alasan kukuh xpe la eima, alasan anak x sihat tu kukuh

*jadual periksa hari tu papa zaquan yg snap kat papan kenyataan, cikgu mmg xde maklumkan pun sblm nak periksa tu, kebetulan zaquan dh cuti seminggu naik2 terus periksa time tu la Cikgu bgtau hari ni dah mula periksa..

Aty_Fared said...

Aku tau...dulu mcm tu la gak stp kali nk amik separuh2 hari..bg aku baik aku tak masuk satu hari dr pg dari stp kali nk amik half day pening risau mcm ko...tp kalau asyik el pon serba salah gak kan...hurrmm...terpakselah bekorban tuk anak ek..:-)