Friday, April 12, 2013

Weekend | Bagan Lalang

hari dah pukul 11.45 am ni pun pala aku ni masih blur lagi 
dok pikir pe la entry aku ni tulis ni ni ... muahahha 

dari pukul 9 kot dok nengok gambo² ni

hari ahad lepas ...mmg tak de pepe aktiviti 
enPanjang pun dah bosan nk mai ke sini 
tempat die kerja hari² kate tgk jalan pun dah muak 
tp kami dah lama tak pi ... rasanye dah dekat setahun kot 
tp ai cam biasa la mmg jrg nk berbunyi ..diam saje ....
cume Fahim je asek dok tanya bila nk pi ke laut(sbb abah die ade sebut nk bw pi laut) ...
sedangkan dah byk kali dah pi ke Paka sekali pun tak jejak kaki ke pantai ...hmmm

akhirnye lepas   mkn tghari ngan pusing² cari barang
enPanjang lajak ke Bagan Lalang 
tanpa bgtau pepe pastu fahim dah lentok2 ngantok die suruh budak tu tahan sbb dah nk sampai dah



budak paling best dpt main air ngan pasir

budak ni memula ok lagi ... tp tak lama tetiba die boleh plak menjerit

bila rasa terancam die cuma rasa mama je boleh selamatkan die kot
tu pasal klu takut je mesti lari cari mama 

tahun lepas rileks je alisha main laut waktu kat langkawi ari tu ...
kali br kena ombak sikit kat kaki die dah takut dah ...

ingat nk mkn seafood ...
tp budak2 masing² tak tido siang
mls nk layan ngan tahan arukkan masing²
pukul 6.00 pm dah balik dah ....


lain kali la kite pi lagi .... MIL ade kat rumah ni ..klu enPanjang abis kerja awal kite repeat lagi pekena seafood 









9 comments:

Papa Mifz said...

Satu hari den nak pekena seafood kat bagan lalang tuh..

*laksa janggus tuh kat Kampung Perlis,Balik Pulau..den ado mentioned kat entry tuh,ekau terlepas pandang kot ;-)

maria firdz said...

Lama tak g pantai bagan lalang... Dlu selalu amik angin pntai waktu ptg...

Chekgu Azrine said...

dah lama tak gi bagan lalang..dpt pekena seafood sedap tuh

Kesuma Angsana said...

lama dah tak kesini, dulu2 pernah pergi tapi laut dier mcm x brp bersihlah !

Nad MamaZN said...

Fahim ni tinggi la
Ikut apaknye kot kan

mama lieyna said...

G blah ptg syok la bagan lalang ni kan...

Si Matatajam said...

Sedapnya pekena seafood...mlm ni nak pekena seafood gak la kat pantai tengah...

~aSHa~ said...

meh main kat pantai kat umah aunty ni meh...tepi laut je ni

Nora Karim said...

lama nya tak pi bagan lalang... dah bertahun2 dah rasanya... budak2 mmg suka sangat main kat tepi laut... fahim muka dia nampak sangat happy... :D