Thursday, May 9, 2013

Mama Kawen cam Ulat Gonggok ?

ULAT GONGGOK

jom kenali Ulat Yang Agak Comel Ni
comey ke hihi
Gonggok atau juga dikenali sebagai ulat gelato atau sepah bulan merupakan sejenisartropod dengan badan berbentuk silinder yang panjang. Badan gonggok mempunyai rangka luar (exoskeleton) dan terbahagi kepada antara 20 hingga 100 segmen yang bersambung-sambung. Setiap segmen mempunyai dua pasang kaki (kecuali segmen pertama selepas kepala yang tiada kaki langsung, dan beberapa segmen selepasnya yang mempunyai hanya sepasang kaki). Terdapat hampir 10,000 jenis spesies gonggok.

apabila diganggu ia akan menggulungkan diri 


belakang rumah aku ade lagi spesis lain Ulat Gonggok ni 
tp kali aku cite spesis yg ramai org slalu jumpa

><><><><><><><><><><><><><><><><

satu hari di belakang rumah aku, sedang aku sidai baju sambil anak² tukang sebuk sama

Fahim : mama tgk ni, die kawen la 
Mama : erk ..............kawen?? pitching tinggi 
Fahim : ala cam mama ngan abah la, pompuan ngan laki tu
mama : errrr ......(terus pk lain ..... kantoi ke ???)
mama : nape kate cam mama ngan abah ??
Fahim : yela dah  kawen kan ... sama la ngan ulat tu 
Fahim : dpt abg ngan adek kan ... nanti ulat tu dpt baby jugak la

untuk elakkan perkara ini berterusan sbb aku tau aku tak mampu nk handle berlebihan sblm hal² tak sepatutnye terjadi aku terus tukar situasi 

mama : tu bukan nk kawen la ... tu tgh lawan la 
Fahim : yg atas tu bukan laki ke mama 
mama : errr....tatau la ..tu tgh lawan 
mama : jap dtg balik tgk sape menang pi masuk dlm dulu 


ulat gonggok tgh mengawan ....


kami suami isteri mengamalkan aktiviti secara selamat dan beretika serta berhati²
tak mungkin akan kantoi 
tp Fahim yg dah faham ape maksud kawen
 ♦ ade lelaki dan perempuan
♦ klu kawen mesti akan ade baby
♦ dan ia bermaksud perkongsian hidup

hmmm salah aku jugak sbb asek ckp kat die 
pasal cite kartun fav The Adventure Time with Fin & Jake
aku ckp Fin nk kawen nk princess bubblegum 



cepat je terasa anak aku dah besar dah paham byk mende


20 comments:

Nad MamaZN said...

Hahahha!
Mama takut kantoiii ekkk? Hihi
Bijak la fahim ni, die dh mula byk berpikir
Fahim dh besar.... :)

maria firdz said...

pembelajaran yg baik utk dia... tapi geli la dgn ulat gonggok... huhu

Kesuma Angsana said...

hehehe tgh lawan ye mama!

Chekgu Azrine said...

Haha..lawaks..cuak trs mAmanya ek..

syariza09 said...

hihihi..mama ngan pon pernah lawan kan :)

syawalsimpsons said...

kaakakakak mama dier takut kantoi

Fida Ghazi said...

tengah lawan la sangat ye eima ye!!

LYAfrina said...

hehe..pandai fahim..

ya lya faham maksud fahim tu..
asya pon faham mcm y fahim faham ni...

boy+girl=kawin =dapat anak ;-)
bukan masalah kantoi2..

LYAfrina said...

hehe..pandai fahim..

ya lya faham maksud fahim tu..
asya pon faham mcm y fahim faham ni...

boy+girl=kawin =dapat anak ;-)
bukan masalah kantoi2..

azizah :) said...

fahim dah besarr..pikiran dia pon dah matang yer.. bahaya kalau cerita yg bukan2 ni..hee

mama lieyna said...

Fahim dah besoo!

Siap sedia ye eima, pasni pasti soalan mcm2 lg keluar dr mulut dia.. :-)

Huwaaa geli dgn ulat tuuuu...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

tengah berlawan yer...hehe
anak2 bila membesar ni memang banyak soalan yang dia tanyer yang kiter tak terjawab saya nasib baik ada daddynyer dia memang pandai terang kat anak2 sampai dierang paham...kalo saya terkelu gak hehe...

bunga_rose said...

klu kimi mesti ckp, macam ultraman dgn raksasa ye mama lawan2...

weiii budak sekarang cpt beso wei, otak pun bijak2, kita pulak yg tergagap2 nak terangkan hahahah

TeacherAzimah said...

eeeee btl2 bila anak2 mula bertanya bab2 ni jenuh menjawab ikut level kanak2 kan. tp mmg kena ajar tau. tp ajar ikut level kanak2, supaya dia tak salah faham.

Amy Sinar Raudah said...

ulat yang paling amy x suka, geli dowh

~aSHa~ said...

eheheeh bila fahim menyoal...aiyarkkk...



------------
dik elaun bertugas tu tak dpt lagi...xtau jumlah tepatnye...sbb ada tnt juga

Lynn Damya said...

erkkk..haha tp kanak2 kalau bertanye mmg innocent, suspen sugguh melayan..hehe

ieda immi said...

kekeke tgh berlawan ke tgh mengawan tuu .. ekeke
gigih ko amik pic dik ! ;)

ch@ said...

Errr...wordless.
Aku tergamam.

Sweetmama said...

hahaha..pandai dah fahim berfikir sampai ke tahap tu..