Thursday, June 27, 2013

Langit Pagi ini

jam 7.25 am / 27.06.2013


alhamdulillah 
cerah langit hari ni 
walaupun pandangan bawah seperti kabur² berjerebu
tp langit dah cerah ..matahari pagi pun dah muncul disebalik awan di putrajaya 

_____________________________________________________

cerita semalam tanpa gambar sbb bateri low camera enpon tak leh on

Fahim aku kejarkan ke spital smlm 
sbb batuk die sampai lelah dah
dah lebih 2 tahun fahim tak kena attack asthma
smlm mula la nye aku nk tgalkan 2 beradik tu pada nenek sbb nk keluar kejap nk pi amik MC utk diri sendrik 

tp bila naik atas nk amik kunci keta tgk fahim yg tgh tido tercungap²
terus aku dukung die masuk dlm keta 
ingat nk pi klinik p15 je 
tp tutup mkn tghari pulak 
aku terus bw pi Az Zahra, Bangi 

mungkin disebabkan jerebu, kes Fahim diambil tindakan cepat
terus ke Asthma Unit, tgu DR. x dtg² ...MA dtg check bg Nab Combivent dose pertama
lepas DR check ..lung masih berbunyi ...pastu masih tercungap²
bg injection Hcort pastu Nab 2nd dose
mmg meraung la Fahim sbb kena inject tu 
kesian die ... sbb aku tipu die kate misi nk nengok belakang die yg naik² ruam tu 


balik rumah aku masih on bg Nab 6 hourly 
sampai lung betui² clear br aku stop 

harap² Fahim ok kat taska  ni ... tghari br aku lari kejap nk pi amik die  
bw ke opis ... nk pantau kesihatan die ...





7 comments:

ch@ said...

sian dia. harap pulih la hari ni, sian mama dia juga. smg smuanya beransur sihat. hari ni cuaca ok, matahari pun dah nampak sinarnya. hujan lebat juga smlm.

Nad MamaZN said...

Kat sini mendung
Matahari muncul kejap jek td

Ksian fahim
Moga fahim cepat baik
Mama, bertabah ok

syawalsimpsons said...

mcm supermak ko kan...moga fahim cepat sihat tau...si syawal pon mula dedar2 badan dier hari ni...dah lama dier tak demam

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

SIANNYER FAHIM..EFFECT JEREBU LA TU..SEMOGA TERUS SEMBUH YER..

bunga_rose said...

ciannnye fahim... sebab jerebu kot, tu yg datang balik lelah dia kot manja..

sini pun alhamdulillah dah cerah, nampak langit, matahari pun dah memancor.. syukurrr

Sweetmama said...

kesiannya fahim, moga cepat sembuh..
itulah kesan jerebu ni, k.eija hari ni rasa bdn dah seram sejuk demam + batuk.

*Tq eima perbetulkan fakta, dlm kepala dok igt telaga 7 je..hehe (nak g betulkan n3 skjp..x sempat update n3..bz..)

Chekgu Azrine said...

Opsss..kesian fahim..take a good care of him.ek.