Tuesday, July 9, 2013

Pekasam Pembangkit Selera Bersahur

2-3 hari ni aku dah prepare dah mknan² boleh membangkit selera bersahur 
salah satu nye yang dah lama aku tak makan 
rasanye dekat² 5-6 tahun kot 
sejak² dok dan bekerja sini 
aku mmg tak penah nk cari ke jumpa 
kebetulan minggu lepas ade org jual kat opis 
saje beli sbb dah lama tak mkn dan dah lupa la cam ne rasanye 

cara buat ni di suggest oleh kakak opis


rasa ikan pekasam ni 
masam + masin 
hmmm cam pelik sikit la
ke sbb aku dah lupa rasanya 
seingat aku sedap dulu² mkn ngan nasi panas 

ke ikan belum jd pekasam lagi sbb aku nengok ade beras yg belum hancur pun lagi keras² gitu 
tp bau die peerrrgghh mengancam ...hahahha


Note : cam ne la esok 1st day berpuasa ni .... tak sabo rasanye 

12 comments:

Nini D.. said...

Selamat berpuasa dik :)

ieda immi said...

perghhh nambah2 nsi nie

tapi kena kurangkan juga .. ikan masin tuu tinggi kandungan garam huhu ;)

MizzTina said...

aiyoooo...terliur tgk..

Nad MamaZN said...

Xpenah makan pun
Sedap ek?
Hhehe

Kesuma Angsana said...

mmg sedap makan dgn nasi putih panas2 pergh.. neway selamat menjalani ibadah puasa dan mudah2an amalan kita diterima Allah swt hendaknyer !

Lynn Damya said...

arghhhh sedapnya !! hihi
selamat berpuasa (n_n)

::NureeN:: said...

sedapkan mkn pagi2 ngan nasi panas, tp nureen la mls bgn awal nk grg bagai.. slalu penaskan jerr yg semlm punya hehehe

selamat berpuasa

bunga_rose said...

penah makan weh, masa kak nurul faizah, dak kelas dsk1 dak kelas ko la kan? dia buat.. tp aku tak leh telan, bau dia wehhh peehhhhhh hahhaah

Papa Mifz said...

selamat berpuasa yer...:)

Sweetmama said...

sedapnye pekasam..

eima said...

@bunga_rose

tak kenal la wei .... lupa sudah ..sbb aku msk kelas A sem4 la ..tak kenal sgt pun

Ibu Lala said...

Pekasam memang power. Ratah aje pun sedap.