Friday, July 5, 2013

Sudah Diharamkan Tapi Masih ade yg Berdegil

jeli² yang byk diletakkan di dlm pasu pokok hiasan 
telah kerajaan haramkan bila terjadi kes budak tertelan dan usus tersumbat 
mungkin tahun lepas ..aku mls nk google 
dlm kepala dan set dah mende diharamkan sbb membahayakan budak² sebab diorg tu bleh mkn dan nampak cantek

tp 2 minggu lepas aku ade pi jalan² kat bahagian pkok hiasan kat satu pasaraya terkenal 
dan ternampak ni 










wlupun dah diharamkan tp masih  ade pasaraya yg jual

semoga tak de lagi lah kes budak yg termakan lagi jeli ni 
hofefully so 

8 comments:

Cik Puan Rara said...

mst sbb ada yg beli.tu yg dye jual.hmm mmg bahaya taw mende ni.

nuyui a.k.a miss YUI said...

dgl..huhuuh

Nad MamaZN said...

Saje la tu
Dorg tau nak untung jek
Tunjuk sket keratan akhbar tu kt dia
Huhu

mama lieyna said...

Biasalah...
Ada aje yg degil pyh nak dgr kata..isk..isk..

Chekgu Azrine said...

Oo..yeke..akk br tahu..tq sharing sis

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

memang bahaya pada budak2 ni...bende cantik, warna warni...mana budak2 tak tertarik..mmg patut diharamkan.

bunga_rose said...

sbb tu aku tak minat menanam... anak aku kuat mengutip

Aty_Fared said...

alahai..masih ade yg tak sensitip..mngkin yg beli tu pikir umah die takde anak..tp tak pikir mngkin anak orng lain yg akn kene...risau la aku...haaiihhh