Monday, July 22, 2013

Tarikh Tukar Duit Raya 2013


ni panduan tarikh untuk pertukaran duit raya di Bank² Putrajaya 
aku sendiri yang telah call dan membuat jadual untuk memudahkan dan bantu korg untuk tukar duit raya tahun ni seperti tahun² yang lepas

Bank & Tarikh Tukar Duit Raya di Putrajaya 2013

Bil.
Bank
Tarikh Mula Pertukaran Duit Raya
1.     
BIMB
22 Julai 2013 **
2.     
Bank Muamalat
23 Julai 2013(pemegang acc shj)**
3.     
Maybank Berhad
24 Julai 2013 (9.30am – 2 pm) **
4.     
AmBank
2 minggu sebelum Raya
5.     
CIMB
22 Julai 2013(9.15 am – 2 pm) **
6.     
Public Bank
25 Julai 2013 **
7.     
Bank Rakyat P.8
Dijangkakan dlm minggu ini
8.     
Bank Rakyat P.15
22 Julai 2013 **
9.     
Bank RHB
Dijangkakan dlm minggu ini 
10.  
BSN
22 Julai 2013 **
11.  
Affin Bank
25 Julai 2013 (10 am – 12 pm shj)

aku sedia maklum tahun 2013 tak de duit baru kerana RM terlalu byk di dalam pasaran dan telah pun diumumkan dlm berita Awani 501 pd awal puasa lepas tetapi aku telah dimaklumkan oleh Pihak Bank 
bahawa DUIT BARU nilai RM1 & RM5 ada di branches yang bertanda **
dan yang nilai yg lebih besar adalah wang recycle


ok dah nk tghari ni byk dah bank yang buka utk pertukaran duit raya boleh lah terjah
Pihak jugak pesan tukar la awal takut sesak dan duit habis pd 25 Julai 2013 ni 



Note : pelik betui kali ni Mrs. P 4 hari je ... ke aku salah kira ni ... ke sbb jisim bdn aku byk berubah sempena bulan puasa ni ...hmmmm


15 comments:

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

sib baik ade member keje bank..suh die tukar jer duit..
4 ari jer..untung la..tak yah ganti lame2..org ni awal dah lubang 3 ari..minggu terakhir pose mesti lubang lg..huhuhu..

bunga_rose said...

ke sebab nak alisha nak dapat adik pulak hahahaha...

tukar duit keje laki aku, aku tau kira je bila dah dpt haahah

azizah :) said...

nak tukar duit cepat2.. kalau tak ramai oo beratur panjang... hehe tapi gaji lambat lagi haa..

maszmadi said...

hah ni putrajaya kan.. yg KL punye ada x eima... hehe

♥cikmOt♥ said...

BIMB tu apa...aku puasa penuh tahun ni...insyaAllah

Chekgu Azrine said...

Tuko.ngan kakak ipar je selalunya..tggu gaji baru tukar..hehe

syawalsimpsons said...

aku tak pose penuh pon tahun ni..sadis..mmm..tak pe la...duit raya laki aku suke tuko...sebab tahun ni raya umah dier

eima said...

@♥cikmOt♥

BIMB + Bank Islam Malaysia Berhad lah

Kesuma Angsana said...

nak g tukar minggu ni !

Nad MamaZN said...

Ok tq eima!

TeacherAzimah said...

Eh jisim bdn tu increase or decrease? Hikhik...apsal jisim aku x berubah lg ni musykil.

ch@ said...

aku tau kerja aku masukkan duit dlm sampul, then tukang agihkan duit raya tu pd mereka yg sepatutnya. tukar2 smua suami aku yg buat. tak tukar pun xpe, duit thn lepas byk lg. (nmpk tak beraya sgt thn lepas)

eima said...

@TeacherAzimah

decrease la kak oi .makin kurus ni ...sedey

Maria Firdz said...

nice info.. bru ingt nk g tukar hari nih..

ctfand said...

Terima kasih sis atas info. Lambat pulak terjengah ke sini. Ntah boleh lagi ke tak nak tukar ni...