Friday, August 16, 2013

Aku Hari ni Cerita separuh Hari

Hari ni aku mc
Ade 2-3 sbb mls kerja
1. Naluri mengatakan kena ganti PA cuti...(mmg betui, kakak tu mmg cuti lg ari ni)
2. saje nk bw ank pi klinik...
3. mls nk kerja lemau lama cuti...


Tp pg2 td hati xbrape sedap nk klinik...cam ade sesuatu je...saje pi lmbt2...
bila sampai kat klinik mediviron p.15...
mmg ade sesuatu pun...
Ade org meninggal dlm klinik..
Dgr cite heart attack...
Kejadian berlaku dlm 5 minit sebelum aku sampai...
Seb baik klu x aku ngan ank2 kena jd saksi kejadian...
Ptt la hati asik suruh aku lmbt2 je sedangkan around 9am aku dah ready...pukul 10.30am br keluar...


Malu nk amik depan2...amik ni pun dah nk balik lepas bw anak2 sarapan mamak sebelah...pun xselesai lg urusan urusan polis kat ctu...

seumur hidup aku aku belum penah tgk org meninggal di depan mata...
Kebykan ahli keluarga terdekat meninggal aku xpenah tgk...mesti ade je halangannya..

1. emak aku
- meninggal di Langkawi aku di SP tgh sekolah...nk boleh sampai tu byk halangan..sedangkan dekat je..mmg ade org call ckp nk tgu aku ke nk terus kebumi..sbb arwah pun dh lama sakit...demi keselesaan arwah aku rela arwah dikebumi tanpa tgu aku...itu lebih penting....jenazah xsempat aku kucup kali terakhir..hanya tanah merah yg sempat gengam...

2. tokwan aku
- meninggal 3am di Langkawi aku di putrajaya...gegas blk tp xsempat jg tgk sbb byk halangan...hanya sempat tgk tanah merah jugak...

3. Tok aku
- aku sempat tgk waktu last melawat die waktu 2 hari sebelum die meninggal....hari raya ke 6 2009 tahun cam tu...

cam ade sesuatu je yg menghalang aku dr temui2 mereka buat kali terakhir... Mungkin tiada jodoh atau mmg ketentuanNya..mungkin klu aku sempat mungkin sesuatu pulak yg jd kat aku...mungkin aku lemah semangat ke...entah la... Tp sku mmg xpenah ade jodoh utk temui mereka buat kali terakhir...paling terkilan emak aku la...dah 12 tahun pun berlalu..

Mudahan arwah2 ditempatkan disamping org beriman dan dicucuri rahmat. alFatihah...

posted from Bloggeroid

7 comments:

Rasp said...

Al-Fatihah....

yg penting kita sentiasa sedekahkan doa buat mereka....

Chekgu Azrine said...

Al fatihah utk arwah ibu

wahida said...

tak pe lah, selalulah sedekah al fatihah buat mereka...

Sweetmama said...

sayu pulak hati baca n3 ni,

al-fatihah buat arwah.

Nad MamaZN said...

Alfatihah buat arwah...
Tabah ye eima

eima said...

Aku tidaklah sedih sgt biasa2 je sbb masa dah ubati duka aku...
Bila tgk kes siang td aku teringat arwah2...
dan buat tersedar dr keasyikan...bila tiba masa dimana saja Allah boleh tarik kita kepadaNya..itu janji Allah pd hambaNya

Kesuma Angsana said...

byk cerita ni.. alfatihah