Thursday, September 26, 2013

Jalan - Jalan 2013 : Kemalangan di Kemunting

minggu ni aku macama gak bz sikit 
nk cite pasal jalan² nk cari makan tak jadi pun bermasalah jugak 
tak terbuat 
hari ni kerja hakiki cam biasa pastu terbuat plak kerja last minit 
harap² murah rezeki la .... 
____________________________________________


sekarang ni kemalangan yang melibatkan bas semakin menjadi²
ngeri² plak tu 
sbb bas adalah kenderaan berat dan besar 
bila berlaku kemalangan yg disebabkan bas mmg berisiko tinggi
kes terbaru bas langgar treler angkut kayu 3-4 hari lepas
pemandu bas tolonglah berhati² korg bw byk nyawa 
semua nye berahli keluarga .....

aku cuma nk kongsikan satu kemalangan yang berlaku 4-5 minit sebelum aku melalui jalan kemunting menuju ke Taiping, perak  kat bulatan pada Hari Malaysia yang lepas 

bas tu cuma terlanggar van yang mmg tgh keluar dr simpang 
terbalik dan tayar ke atas van tu 
camne boleh berlaku tak dpt la aku nk terangkan sbb kejadian tak berlaku depan mata 
utk pengetahuan depo bas tu dekat gile ... dlm 300 meter dr tmpt kejadian
baru je keluar dah berlanggar sbb bas tu kosong lagi ... tak de penumpang pun 
tatau la klu penumpang semua dah lari turun ... 



kalau kat putrajaya ni pun sikap pemandu bas sgt la tak beretika
memandu sesuka hati 
kadang tu tak menggunakan lorong sesuai 
membahayakan pemandu lain
berhenti sesuka hati je


Note : sebahagian dr jalan² cari mkn tak berjaya kami 

8 comments:

Lieya Von Jay said...

perrghh sampai terbalik kereta tu.. terok nampak nya

MizzTina said...

mostly driver bas mmg xberetika..

nuyui a.k.a miss YUI said...

bahaya sgguh!

ejulz said...

btul tu.. sesetengah pmandu mmg mngecewakan.. kdg2 takut nk naik bas..

mama lieyna said...

Takut kan..
Tp mmg bas skrg sukati je memandu, byk gak memandu tak ikut hadlaju, laju dia dr kereta cam kita ni kt highway..isk la...

Chekgu Azrine said...

Bas skang bwk melayang2 je tgok..huhu..scary!!!

Qhaifa Nur said...

takut nak tengok...

wardah mustapa said...

Assalamualaikum..salam ziarah!!

Jemput ziarah blog saya ;)
http://supplementforall.blogspot.com/