Tuesday, October 22, 2013

Kena Dera ke Tumbuk ke Ketumbit ni

seminggu sudah aku aku tak kerja barang sehari pun 
cam besh plak tak perlu ke opis ni 


semalam sepanjang hari aku tak dpt nk update blog 
bukan sebab bz sgt pun ngan kerja aku ni 
tp bz ngan budak manja nan sorg ni 
ade je yg die nk suruh aku buat 

budak kena ketumbit .... kesian gile
effect sampai satu mata die bengkak 
aku dah bw die pi klinik dari hari ahad waktu bengkak kecik tp doktor tak bg ubat pepe kecuali normal saline(eyemo)
hari isnin pagi dah jd gini ...tak jd aku nk hantar pi taska 
bw ke pi klinik dpt antibiotik ngan ubat tahan sakit
pastu bw pi pejabat dok ngan mama 
( doktor kate ketumbit, tp aku tak nampak pun mata ketumbit tu, risau)

belah petang die start bosan ngan ipad, tab, hp & desktop bagai tu 
die main kotak parcel bisnes mama 
sebenarnye dah penat ... tu yg nk tido cam cat katenye 

sebenarnye happy jugak die ade kat pejabat 
sbb die tak nakal sgt ... dok baik2 je dlm bilik ai ni 
sampai org tatau pun yg aku bw anak sambil bekerja 

tp yg merisaukan ni .... mata bengkak takut cekgu tak terima nk ke taska sbb hari ni start peksa 
Fahim dok rumah ngan abah skrg ni 
kejap lagi nk balik kejap nk pi tgk ngan bw pi pakar 



Note : aku nk cite pasal kejadian kat kelantan tu .. tp skrg ni dok kalut² sikit 



11 comments:

::NureeN:: said...

trok jugak ketumbit dia..
smpi bgkak 1 mata...
skrg ni apa2 mmg kena bwk jumpa pakar, mcm2 virus..

Aty_Fared said...

waaaahh ni kalau tak tau citer mmng nmpk mcm kene tumbuk gaya nyer nih...huhu...dah baik lom..?? risau infection teruk nnti...semoge cpt sembuh sepenuhnye

syawalsimpsons said...

alahai kesian pulok aku tgk tu....beso bengkaknya tu

IDAZS said...

alahai kesiannya dia.. saya pun baru baik ketumbit ni. memang bengkak mata. sebab ketumbit tu duk dalam mata, bukan di tepi kelopak mata. doktor bagi ubat titik dan sapu..

apepun semoga Fahim cepat sembuh

cheqna said...

mama tumbuk ke ni??
besonya timbir...i panggil ketumbit tu timbir ok..

Nad MamaZN said...

Moga cepat sembuh fahim!

Qhaifa Nur said...

adik lelaki kak nur kena ketumbit siap operate lagi...kat mata juga

nampak MIL eima dah bole jalan sikit2...moga cepat sembuh...

wahida said...

sian fahim...teruk ketumbit dia tu...


harap fahim cepat sembuh ye sayang...

♥mama gojes♥ said...

auni pon baru pas kene sebijik cam fahim..begkak mata..tp bile dah besar tu ade mata lak..terus pi jumpe doc bile pecah n doc bg antibiotik..ne dah surut alhamdulillah..

mama lieyna said...

Uiii beso jugakbengkaknya.... sian... moga cpt baik ye..

ch@ said...

mesti fahim rasa x slesa kan...smg lekas sembuh fahim. tetapla aktif walaupun kurang sht.