Monday, November 11, 2013

Review Hotel Regency, Hat Yai


selepas bershopping di Kilang Gajus & Nora Plaza, Hatyai
dlm pukul 2.00 pm kami terus ke Hotel untuk berehat dan mandi
sebelum ke restoren utk mkn tghari

kami menginap di Regency Hotel, Hatyai
rate aku tatau la brape sbb sekali ngan perjalanan, makanan & hotel sorg kena byr RM280.00

hotel kat sini boleh tahan la ... taraf hotel budget kot 
tilam semua dah senget ... tirai nk tercabut bath tub pun semacam je 
bilik berbau rokok ...paling tak leh blah 
paling sakit hati bila time nk msk bilik 
bilik belum ready .... aarrrggghhh 
dah la semalaman dlm bas ... pastu dah ptg pun belum mandi 
letih dan melekit 
pastu yg terkena cuma bilik aku dan MIL 
bilik ahli rombongan lain semua ok ...
dah la  kami yg terakhir diberi kunci .... dah lama dah menunggu kat lobi 
pastu lagi lama menunggu kat depan pintu bilik sbb bilik tak siap²

yang pasti org Thailand ni ... mmg kurang hajar kot 
tak de sopan santun mcm org Malaysia 
ini kes aku .. tatau la cam ne layanan org lain terima waktu pi sana kan ...

aku pi ke Reception untuk tanya status dan klu boleh nk tukar bilik yg dah ready 
dah la minah reception tu tak reti nk speaking 
tergagap² pastu mcm tak paham plak aku ckp 
pastu bila aku ckp nk tukar bilik ... nk jumpa manager die 
boleh plak die sound aku ...
"u have to wait, we cannot help u. 3.30 o'clock d room will be ready. i cant change d room for u"

tp bila baca ayat ni mmg cam biasa² je ... tp nada minah thailand tu mmg kurang hajar ... 

aku naik balik kat atas melonggok depan pintu sambil merayu kat house keeping supaya cepat ... kesian kat MIL yg dah letih sgt dah la baru je nk baik dr kes jatuh Dugaan di Kelantan

lepas selesai dpt masuk bilik ... puas jugak pujuk MIL utk turun mkn 
die tak nak .... penat sgt kot ....

aku laki bini tak mandi pun cuma mandikan 2 bradek tu je 
ye la masa dah la suntuk ... ptt mkn tghari pukul 2.30 pm di Salma Restoren 
kami sampai pun mknan dah yg dihidangkan dah kena usik ngan org lain 
kiranye mkn sisa org je ....sakit hati 
pttnye kami dpt table for 6

pastu tatau la sape la pandai² usik mknan kami ... 
nk order baru ...masa dah suntuk sbb lepas ni rombongan 
nk gerak ke Khlong Hae iaitu Floating Market Hatyai

kiranya aku mmg amat tidak berpuas hati ngan pengurusan rombongan dari segi penginapan dan makanan... 
dan dgr cite org yg urus rombongan ni tak byr pun lagi duit kat driver bas 
asek bg alasan dgr cite ..sbb aku dlm bas dok dkt ngan driver row ke 3 dr driver ... mmg curi² dgr ape depa dok borak dan lagi satu sepatutnye hotel tu bukan regency tp kat Grand Plaza gitu la .. more ok ...

dan aku rasa org lain semua nye puas hati kot ... sbb depa tak terkena kes cam aku bab bilik dan mknan 
dan kami pun bukan jenis suka kecoh²


lobi Hotel Regency ni ... mmg terbaik lah .. cantek tp cam tak sangka lobi cantek tp bilik buruk ...
hahahaha



Note : sakit hati aku bila buat entry ni ... hahhahha

9 comments:

hazlina azmi said...

mesti hilang mood jap bila byk mslh bila time nk bercutikan..nice blog dear..jemput follow blog saya

http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

Kesuma Angsana said...

oklah rates dier tu !

azizah :) said...

adoi... xde mood nak berjalan2 camni...apa la kebersihan pon kurang..

mama lieyna said...

Alahai... saja bikin panas hati kan, bab2 delay mcm ni mmg la menyakitkan hati.. hilang sekejap mood cuti2..huu..

syawalsimpsons said...

sabar2....bikin sajoo demo2 ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

so jgn tertipu dgn luaran la ea? hhihi

Qhaifa Nur said...

bila pergi rombongan perkara macam tuh pasti kenakan..sabar sajalah

deelira@deeliraz said...

mesti ada org tgh amik duit tu.. sian kan. x selesa bilik dgn makan mmg spoil sket la.. sabar ye

Syuhada Salleh said...

huhu..mesti sakit hati giler kan..dugaan..