Tuesday, December 3, 2013

Jalan² 2013 : Destinasi Pertama Teluk Batik

ok hari ni nk sambung jalan² bawa anak sedara 

Destinasi pertama yg dituju adalah Teluk Batik
aku sedar kewujudan tempat di dari majalah APO!
dedulu aku baca tp tak penah pun terlintas akan  ke sini 
 anggapan pertama sebelum sampai
mesti cam tempat berpantai & laut lain la 
tapi syg kat sini kebersihannye kurang 

aku ingatkan dekat rupanye jauh
atau kami yang tersalah pilih jalan 
kami lalu exit bidor → Teluk Intan → Seri Manjung → Teluk batik
rasa sgt jauh lebih kurang 4 jam lebih perjalanan 
mungkin jalan kampung kot


dekorasi dalaman hotel aku tak amik pun 
sbb mood tak dak nk amik gambar 
tp bulih la kot hotel ni 
aku bg 1 bintang la utk suasana dalaman dan luaran 

aku bagai ibu 6 anak ... fuh lap peluh...

makan malam kami pada mulanye di
Restoren Dayang, Teluk Batik tp sbb servis lembab
tunggu org order tak mai² ke meja ...10 minit bgn pastu blah 

cantek tempat ni, lalu titi merentasi kolam memancing ...tp syg sbb servis kami tak mkn pun kat sini 

akhirnye kami pilih utk mkn di 
Restoran d Muruh
lokasi dalam 500 meter dari simpang ke Teluk Batik

TomYam Campur, Kerabu Sotong, Ayam Goreng Kunyit, Paprik Campur, Ayam Goreng Tepung, Siakap Stim

Air Tembikai, Telur Dadar, Kailan Ikan Masin dan yg xde dlm gambar 
Sotong Goreng Tepung & Sup Tulang + Nasi utk 11 org mkn

Total RM 134.00

sangat berbaloi²


6 comments:

azizah :) said...

menyelerakan! berbaloi2 dgn harganya

syawalsimpsons said...

makanan menarik perhatian tu..adoi....cayo tak aku tak penah jejak kaki kat teluk batik ni..kikkkikikiki

Cik Puan Rara said...

kat teluk batik? eh x tau lak ada kedai ni.hehehe

Nad MamaZN said...

Lalu hiway mmg jauh eima
Klu jln dlm kurang sket masa
Pegi teluk batik mmg akan lalu dpn kg papazakwan :)

P tgk menar condong x? :)

::NureeN:: said...

murah & sedap.. perghhh...
lapaq nih

ch@ said...

Kecur liur aku tgk lauk pauk tu...aummmm...yummy.