Thursday, January 16, 2014

Batik Creape yg Cun2|Usha2 kot berkenan

pagi td kerja skrg ni tgh berehat kat rumah
dapat mc....kena conjuctivitis lagi...

rajin betui mata aku ni dijangkiti...tgn gatai sgt dok genyeh ...

----------------------------------------------

2-3 hari lepas kawan enPanjang ade bg kain pasang batik jenis creape suruh tolong jual.....so tugasan ni adalah untuk aku...sekadar tolong kawan2....

semua proses mencanting, mewarna, merebus, dan menjemur dilakukan oleh isteri kawan sekerja enPanjang di rumah die di Sepang.Isteri kawan enPanjang ni org kelantan dan penah belajar melukis di institut kraf kat rawang. ni adalah kali pertama karya beliau dihasilkan sejak berkahwin.wani ni suri rumah.baru kawen dan pindah Selangor.








BATIK CREAPE BERBATU

RM 290 SEKALI BAYAR
RM 310 2 KALI BAYAR
RM 330 3 KALI BAYAR

untuk ansuran Bayaran Pertama RM 150. sbb nk rollong modal kain.

aku hanya tolong kawan....
klu ade yg berminat boleh komen ...

entry yg lain aku akan tebarkan kain utk tunjukan corak dan add gambar proses memproses batik oleh isteri kawan enPanjang....

posted from Bloggeroid

6 comments:

Rasp said...

lawa memang lawa ...
nak nak yg no.2 tu...
tapi kena 'fullstop' beli kain...
i is got 6-7 pasang kot yg lum dibuat....

Nad MamaZN said...

Cantek cantek semuanya

NinaAz said...

cantik2.. hehe :)

mama lieyna said...

Lawa2x... :-)

Sweetmama said...

cantik semuanya tp k.eija x berapa gemar pakai batik, kes malas nak menggosok..hehe

Lynn Damya said...

Salam, alahaiii cantik2 nya semua warna dan coraknya...aku cm xfaham sgt sebenarnya, kira ni kain batik yg terus boleh pakai tu or kain ela yg bercorakkan batik ya? handmade lah ni? serius cantik dan berseni~~ wahhh..klw aku ade duit mmg rase nk beli, sbb cantik gila +handmade tuu...semoga bisnes dia bertambah maju, boleh pegi jauh nih ! :D good luck !