Friday, January 10, 2014

Jalan² 2013 : PD → Melaka →PD | Stay Semalam di PD

30 Disember 2013
lepas check out dr Hotel Pantai Puteri dlm pukul 9.00 am
terus pi Bandar Hilir, Melaka
sebelum sampai aku tak sangka yg dekat betui Pantai Puteri ni ngan bandar
bila dah lalu baru perasan yg Pantai Puteri ni Belakang Klebang je 
hahaha lawak betui ....kes tak penah lalu jalan belakang la ni ....sabo je la 

Jalan² sekejap je kat Bandar Hilir tu 
Bawa Fahim pi naik Melaka Cruise, Tamin Sari ngan masuk muzium je pun 
dalam pukul 1.30 pm dah setel 





penat wo0o melayan anak bujang sorg ni 
semua tmpt die nk pi ..mama sampai lenguh kaki 

dar Muzium Kapal Besar tu ...pi sebelah muzium tu ...keluar masuk plak muzium tentera laut ...aduhai 
layan je ... atok nenek ateh abah adek die lepak kat kedai makan ... mama je layan die sesorg ... 
demi minat ngan mmg niat nk bw anak² jalan ...lenguh pun lenguh la ....
aku lalu dlm pukul 9.00 am lebih dah gini 
waktu lalu nk balik dlm 1.50 pm masih belum repair ...
klu wayar tu terputus ... kereta tgh lalu cam ne la gamaknye kan ... klu motor ..silap² boleh arwah .. hmmm 

1.30 pm terus gerak ikut jalan lama ke PD balik 
stay semalam di Hotel Sri Malaysia 
sbb dah berneti 2 hotel fully booked 
mls nk cari dah .... 
tp tu la klu Sri Malaysia ni mmg tak brape nk selesa la 
harga boleh tahan jugak tambah RM 20-30 boleh dpt yg lebih selesa ...
tp sbb dah penat berjalan ...mls dah nk cari 
sedangkan klu balik rumah tak sampai setengah jam pun dari PD tu ...



belah petang ni la kerja 2 bradek ni 
mandi laut je ... seb baik la cuaca kat PD redup je 
klu mmg rentung depa ber2 ni 


esoknye dlm pukul 9.00 am kami dah gerak balik rumah 
9.30 am lebih dah sampai dah Putrajaya 
lalu jalan lama Lukut - Sepang 



Note : pas ni nk siapkan entry CH ngan Langkawi wlupun dah lepas lama .. nk jugak tulis....

7 comments:

Chekgu Azrine said...

Asyik berjalan je ek..best tau..jeles!!

syawalsimpsons said...

tulis2..aku nak baca tau.kikikiki..lama sungguh tak G melaka ni..

nliyate said...

Salam, saya sedang mencari sponsor utk contest yg bakal saya anjurkan . jika sudi, jemput ke blog sya. http://sumanya-lillah.blogspot.com/2014/01/mencari-sponsor-contest-maulidur-rasul.html

Suana Zhar said...

jom join...hadiah mahai! http://suanazhar.blogspot.com/2014/01/giveaway-2014.html

azizah :) said...

owhh akak g PD rupanya.. kalau jijah ada kat PD leh la jumpa...

Sweetmama said...

anak2 la yg paling srnok, melaka n PD antara tempat yg wajib holiday setahun sekali..hehe..

Lynn Damya said...

Wahhh, aku rindu melaka ! wuwuwu..nostalgia cinta aku bermula di situ~ ptui~ hahaha...
semua aku dah naik, dan dah masuk except kapal besar tu, apesal ntah aku xnk masuk situ..takut dia berjalan gaknye, haha..