Tuesday, January 7, 2014

Jalan² 2013 : PD → Melaka →PD

pada 29-31 Disember 2013 yang lepas 
aku dengan jayanye telah menghabiskan semua cuti tahunan aku 25 hari + 3 hari yg dibawa kehadapan dr tahun lepas total cuti tahun 2013 adalah 28 hari dan aku berjaya hampir menghabiskan kuota MC sebanyak 13 hari kirala brape hari aku cuti pada thn lepas ...hahaha

Jalan² kali ni pi negeri jiran je ... saje bawa anak² bercuti ...mak die pun dah tak minat nk bekerja ....mood tak mo pi bekerja .....

PD → Melaka →PD

pelan asal adalah hanya ke PD 
mandi laut dan terjah memana hotel yg kosong

tetiba MIL cakap die dah sampai PD waktu kami teman anak² main laut 

belikan alisha ngan Fahim Life Vest ni sbb bendung alisha dr minum air laut 

lepas selesai budak² main laut pi kat MIL 
dan berbincang next place dan penyebab entry ni terjadi


last² kami plan ke melaka je la ... lalu jalan lama ....

pilihan pertama adalah Pengakalan Badak. Melaka tapi sbb terlepas simpang kami ke terus ke Pantai Puteri, Melaka 

tatau plak ade Pantai Puteri ni sbb kami tak penah pun lalu jalan lain selain Tol Ayer Keroh selama² ini 
nice place 

sampai je kat lobi hotel ... terus die nampak deep freezer eskrem ... 
hantu eskrem ni ...seb baik dah besar ni dah tak alah dah ngan eskrem

berkerut² 2branak ni kena paksa ngan mama amik gambo kat signage enterance

sbb kami main terjah 
terpaksa la tunggu Q untuk check in 
lebih kurang 2-3 jam jugak tunggu bilik ready 

let jalan² tepi laut dulu sementara tunggu bilik ready 
seberang jalan hotel adalah laut 
strategik jugak wlupun laut kadang kala berbau petrol ...sbb dekat ngan Loji Petronas kot
ke hidung aku je tatau la ... hmmm


jalan² tgk poney ....


Note : asal dah nk dekat pukul 11 am lebih mesti aku berdebar .. hihi teringat rutin harian aku ... risau klu terlupa ke terlajak ... kesian boboy aku tu




6 comments:

Nad MamaZN said...

Ok tak bilik otelnya?
Rege?

Kesuma Angsana said...

wah seronok jln2 tu.. KA mmg rindu sgt nak BW, apakan daya kudrat masih x daya sgt. buat2 sihat & kuat ajelah kan. TQ singgah blog KA yer!

nuyui a.k.a miss YUI said...

bestnya aii jalan2..

p/s: yui ada emel. esok sama2 umum tepat jam 12 tghari naa =)

::NureeN:: said...

kami x jln mana2 pon last yerr... pusing dlm pulau ni jekk
jeles tgk kuruss jer bdn, nureen ni makin berisi la huhuu

fazitaismail said...

bestnya jenjalan..tak penah lak smpai pntai puteri ne..kalau pengkalan badak tu biasa jgk..hihi

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

Salam seronoknyer dapat jejalan gini..siap ader poney lg tu..