Saturday, January 11, 2014

Pengalaman Kitar Semula

sebelum ni aku x penah pun jual kertas untuk kitar semula...

sblm byk sgt surat khabar lama...sampai la aku ubahkan surat khabar tu kat luar rumah sbb stor mcm dah padat....

tp bila kat luar..tetiap.hari akan ade kucing jantan dtg pancut...
die buat mcm toilet awam pulak...
hancing dan melekit ...

laju2 aku lari dr belakang depan bila dgr lori surat khabar lama lalu...




muka puas sbb dpt duit...sbb 2-3 hari sblm kejadian hari aku dok ckp ngan fahim klu jual kertas lama nanti dpt duit mcm upin ipin...

RM2.00


hari ni pun jual lg ...kotak2 abah bw blk dr pejabat die RM2.00



Fahim paling xcited bila dgr lari tu..sedangkan xde brg nk jual...kiranye ni aktiviti sihat utk kite semua..satu pengalaman baeu utk Fahim

posted from Bloggeroid

10 comments:

Dzureen Darwis said...

peh tak sabar saya nak tengok hasil kumpulan buku2 SPM saya tak lama lagi nak recycle hehehe *SPM 2011 punya buku x buang lagi haha

NinaAz said...

dekat umah nina pun ada kucing yg tak reti bahasa. bukan takat pancut, berak depan umah. eee. gerammnyayaya

Nad MamaZN said...

Bagus utk fahim :)

cheqna said...

excited fahim..hahaha bagus bagus...

bahiyahaziz ; said...

wahhh seronok fahim ye.. saya kat rumah lori surat khabar tak pernah dtg...kalau ada byk buku ke,kitaorang buang je kadang2 bakar

LYAfrina said...

waaa..xtvt menarik bsama anak2..lya pnh skali jual semua majalah2/paper lama..

mama lieyna said...

Tmpt akak takde la pulak...dh la umah kecik, disemakkan pulak dgn old newspaper..huu..tktau nk campak mana..

azizah :) said...

bagusla untuk fahim.. nnt dia tahu brg yg di kitar semula boleh di jual

Sweetmama said...

semangat kitar semula, bagus2..,mmg pengalaman yg baik buat fahim

Lynn Damya said...

Hahahaha, part lari tu kelakar, mcm aku kecik2 dulu kena kejar motor aiskrim klw nak aiskrim, besungguh2 nih..haha tp bagus lah, aku pun tgk upin-ipin gak, haha..
aku kat sini, letak kat pusat kumpul barang recycle tu je, nk tggu lori lalu, aje tak terkejar kang, haha