Monday, February 17, 2014

Berlari, berlari dan berlari | tak penat ke wei

sekarang ni cuba jadikan hari minggu hari yg sihat utk sekeluarga 
setiap hari minggu mesti bawa budak berdua tu pi berjogging 
nak main playground ramai org sgt .. risau budak lain tolak2 anak aku 
so tak yah main ajak budak2 ni pi berlari 
penat jugak la ... wlupun aku berjalan je 
port baru pi berjogging skrg ni 
Taman Putra Perdana dekat Shangri-La Hotel Putrajaya kat atas round about terbesar putrajaya

Minggu Pertama

kebetulan terlalu kat jalan ni 
baru realise yg kat atas ni ade taman selepas 10 tahun bermastautin kat Putrajaya

alisha buat hal tak nk ikat rambut....




diorg ni kerjanye berlari je ... tak penat ke wei 




Minggu Kedua


alisha kena cari sport shoe kat alisha ngan fahim ni 
selamba je bg pakai croc 




dan start dah belari ....awak ni cita nk jd pelari negara ke ape ni 
kat rumah berlari kat luar berlari 
larat wei nk kejar




tgk sampai abah die kena tarik die ..sbb risau jatuh tergolek ...jln berbukit ckit


kat atas ni ade teropong boleh tgk JPM, Masjid Putra, Jambatan 



Minggu Ketiga 

masih pi ke taman yg sama tp lajak sikit ke bawah 
jumpa plak Laman ni 
tp cam seram sikit 
sbb batu² lama 
yang selalunye dijadikan Batu Nisan kat N9 byk jumpa tepi jln
Jalan Kuala Pilah 

Rupanye Megalit ade sejarah tersendiri 
ia dipercaya masyarakat setempat sebagai batu hidup
kerana semakin meninggi sebenar kesan hakisan tanah
aku pun tatau ingat hanya sebagai batu nisan je 
rupanye sebagai alat pemujaan atau tugu atau alat sumber kesuburan tanah 
utk pertanian, amalan ni berasal dari Mesir 



sbb dah slalu nampak kat Jalan Kuala Pilah 
aku seriau sikit sbb kat situ digunakan batu kubur
ke aku yg salah anggap pun tatau la ....





Note : aku lupa Party aimy Zafirah sabtu lepas .... huwaaaaaaaaa klu tak dpt mkn free sambil cubit pipi anak ujang/yana.   To Yana Ujang sorry ye ai terlupa la dik ... dok kalut ngan kes sepang ai lupa habis jadual ... dah mlm br teringat ....

7 comments:

syawalsimpsons said...

lama aku tak terjah port atas sana...dolu rajin jog zama2 sekolah dolu ngan mak aku kat sana....sambil lajak ke presint 8..mana boleh lajak kan..mak aku je tau..aku follow montot dier..kikikiki...

nuyui a.k.a miss YUI said...

aktviti keluarga yg best. bgus2..

Nad MamaZN said...

Best gal xtvt camni
Sehat dan save bajet ahaha

Chekgu Azrine said...

Akk pun tak pegi jgk..mmg xsmpt nk brjln..busy..

CaDLyNN said...

budak2 mmg tatau penat kan kak...

MizzTina said...

sy dh lama giler x g taman tu.. dl selalu la lepak sn..

Kesuma Angsana said...

hehehe seronok budak2 ni yer !