Monday, February 24, 2014

Dulu Sayang Sekarang Benci | Shaklee Membantu Aku

sekarang ni aku tersangat bz ngan kerja, bisnes kecik² dan masalah 
kerja ... mmg la cam biasa dah due date kena la selesaikan 
tapi bila masalah .. diduga tanpa bersedia 
mmg buat aku tertekan sikit 
sbb kita tak tahu ape yg nk buat ... zero knowledge 
tapi tak pe semua tu Allah duga sbb mungkin kita lalai 
Allah ingatkan kita bahawa Dia wujud ... kembalilah kepada Dia

______________________________________________

Dulu Sayang Sekarang Benci 

aku sgt penyayang terhadap haiwan berbulu dan kuat mengiau 
tapi itu DULU

SEKARANG aku benci 

sebelum benci aku cuma kurang gemar sbb anak²
kesihatan diorg 
tapi sekarang aku benci sgt 

sekali ngan tuan die aku benci 
dan kenapa aku benci ...wlupun aku tahu diorg ni tak berakal 
 Allah cipta sebaik² makhluk di muka bumi adalah manusia kerana BERAKAL 
tapi TUAN telah kufur nikmat yg Allah bagi 


and Y I HATE THIS CREATURE even though their are so cute 





becoz of this 

hari² aku balik kerja kena mengcangkul belakang rumah 
mmg la bagus boleh keluarkan peluh tp sakit hati 
lain la berbudi pada tanah dpt hasilnye 
ni dapat lubang je 

lepas aku cangkul hari² buang TAIK kucen 
tanah berlubang² demi nk elak kan kucen berak lagi 
aku curah minyak hitam keta 
wlupun musim kemarau ..aku kesian rumput² ni 
dah le kering kena plak minyak hitam ... mampus terus 

rupa nye masalah tak selesai pun 
kucen tu ttp berak jugak 
tmpt yg sama ... wlupun tanah berbau minyak hitam 
tak de deria bau ke ape kucen ni 
aku ni yg dr jauh pun dah bau minyak hitam kuat ...

kesabaran aku ade hadnya ...
wlupun kucen tak berakal tp tuannya Allah bagi akal 
nk bela kucen sila kurung ... kita hidup berjiran 
bkn kat kampung ... 

ni br satu masalah haiwan berbulu comel ni buat 
belum lagi .... kencing atas mesin basuh aku ...
dlm mesin basuh tu ade bj br basuh 
tu belum lagi masuk rumah org kencing sana sini 

masalah ni dah lama 
dlm page kejiranan taman aku ni mmg slalu perkara ni ade je org bising tp TUAN² kucen ni mmg tak berakal 

aku dulu pencinta kucing .... sgt² syg ...suka gile 
bila branak aku suka tp tak gemar demi anak²
tapi sekarang aku pembenci kucing ....
semua sbb manusia yg kufur nikmat ... telah ubah sape diri aku yg dulu 
penyayang mungkin akan jd sorg yg kejam .... 
wallahu a'lam


tapi alhamdulillah aku tak stress sgt even macam² hal jd 
wlupun petang² kena mengcangkul 
nk sediakan mkn mlm nk bsh bj balik yg siang td kucen kencing 
dan aku tak penat dan boleh kawal prasaan aku 
semua berkat hasil byk beristifar dan supplement shaklee yg aku amik 

esp membekal aku tenaga 

dan Bcomplex buat aku lebih rileks dan rasional 

utk keterangan lanjut boleh Whatsapp 0129220376




8 comments:

syawalsimpsons said...

alhamdulillahdalam marah2 pon shaklee membantu kan

Nad MamaZN said...

Adoi, apa kena la tuan punya kucing ni..
Takkan takde yg p tego?

TeacherAzimah said...

Aku pun berhadapan dgn masalah yg sama pasal kucing ni. Tp aku xnak stress sekarang disbbkan hal2 mcm ni. Bunga kering tak bersiram pun aku ok kan aje hahaha

Ayu azmir said...

hehehe.... yang penting ade yang membantukan... singgah petang di sini

::NureeN:: said...

salah satu sbb nureen x suka bela n bg anak2 main kucing adalah bulu dia..
bila kucing jilat bulu dia, air liur tu baaya utk kesihatan
sil nureen pernah demam sbb virus dr kucing
pastu, anak buah bb sitter pon sama, dmm smpi lambat ckp sbb kucing
klau nk main kucing nureen bg bila blk kg tp x leh lebih2..

mamaarifakeem said...

Adoooi bab taik kucing mmg buat kita hangin kan... akak nasib la dok umah tgkt bertingkat2x... itu pun ada kucing sesat, suka lepak kt bilik membasuh..haih.. mmg hangin... mujur ada shaklee... heee..

ch@ said...

aku sgt alah dgn bulu kucing, muka aku gatal. tapi ok je, kalo takat nak bg mkn kucing tu. aku nk try shaklee gakla.

Aty_Fared said...

ko letak minyak tanah la..try...aku rase bau nya lagi kuat dari minyak hitam.. sebab aku buat kat umah aku..ok..kucen dah tak berak dah..