Wednesday, February 5, 2014

JJCM | Udang, Ikan & Sotong Celup Tepung Pantai Penarik, Terengganu

lepas gerak dari Homestay Abe Din berperistiwa tu 

kami terus gerak ke Terengganu lalu jalan Pantai
Besut → Kuala Terengganu 

dan singgah kat Pantai Penarik 
port makan kepok, udang, ikan, sotong celup tepung 
ni mmg port fav ni tiap kali ke ganu

kedai tepi jalan Pantai Penarik 
byk kedai benti je mana² mesti ade celup² tepung ni 

ikan kembong ... 

sotong goreng tepung

Udang goreng tepung RM1 sekor

Kepok lekor  RM 2

mmg sedap dan segar 
mmg aku rekomen klu korg ke ganu harus mkn seafood celup tepung 

Total mkn : RM180.00 
untuk 12 org dewasa & 1 kanak² sbb 5 lagi kanak² tu mkn 

ikan 6 ekor
udang 20 ekor
sotong 5 besar 2 kecik 
kepok lekor RM 6
dan sepinggan bihun goreng 



12 comments:

TeacherAzimah said...

i is jeles tgk korang berjalan sakan lately ni hehehe...
seafood terbaik!

Sweetmama said...

mmg sedap, k.eija last year outstation Terengganu baru dpt peluang makan seafood celup tepung ni..

Nad MamaZN said...

Terbaikkkkk..! Lapo dibuatnya! :)

Eima, beli katne lego rm2 tu?

msredcheesecake said...

sedapnya sotong goreng tepung tu

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan singgah sini...sedapnya..macam nak makan pulak...InsyAllah ada rezeki nak jgk dtg ke Terengganu..

NinaAz said...

petang2 kalo kena celup tepung mcm ni memang sodappp

cheqna said...

kat pok nong lg best..tu la..x nk ckp..klu tak i blnjer uuu..hihi

Chekgu Azrine said...

Heaven btul dan murahnha!!

syawalsimpsons said...

adoi sedap tu udang

nuyui a.k.a miss YUI said...

fuh..

menarik tertarik ni..

Skrunchang muadzam shah said...

Mahal..

Skrunchang muadzam shah said...

Semalam pergi makan stong clop tepng nie kat penarik.. klu dr k.trg kedai sebelah kiri selepas dtaran tmpt jual ikan. Harga sotong rm16 seekor besar 3 jari je pon.. cekik dsrh btol.