Wednesday, February 26, 2014

Serupa Penipuan Dalam Diam

hari isnin 24.2.2014 lepas
aku pi Aeon Big Alamanda 

beli padlock harga dipaparkan RM 24.90
tp bila bayar RM 33.90
beza RM 9.00
nasib baik aku minta resit ngan enPanjang 
nk tgk dah jadi kebiasaan aku akan check satu persatu 

terus aku ke padlock shelf  amik bar cde 
turun ke kaunter khidmat pelanggan 
komplen mintak refund balik 

ingatkan aku je yg bermasalah 
rupanya ramai lagi ade kes yg sama 




cam customer sebelah aku ni 
4-5 barang harga berbeza 
yg aku perasan detergent ngan mknan dlm tin 
kat resit die byk yg die bulat² 

tp kesian kat mamat ni pi komplen tak bw sekali bar code kat shelf 
dan aku lebih cerdik sbb dah penah jd sebelum ni 
kena tunggu lama nk tgu diorg pi check satu persatu brg ... guna walkie talkie 
tambah2 die plak byk brg yg die mintak refund 

bila perkara mcm ni terjadi 
mendatangkan imej buruk pada sesebuah pasaraya la 
jika ada promosi terbaru pihak teknikal kena la buat adjustment kat cash mechine jugak selain letak bar code 
menyusahkan pelanggan klu pelanggan perasan 

klu pelanggan tak prasan ?? menguntungkan pihak penjual 
ini serupa satu penipuan 

selepas pembayaran dibuat sila semak resit 
ini adalah hak pelanggan ... elakkan kerugian 


sbb 






21 comments:

Nad MamaZN said...

Penah kena gak kt tesco huhu

syawalsimpsons said...

aku pon penah kena kat sini..mmg peati bebtoi kalo kena camni sekali lagi..

Rasp said...

sib baik eima pandai kan...
kalo dak memang jenuh menunggu ler...
satu pengajaran utk i gak...
syukur takat ni tak terjadi ler kan...
tapi at least now tau nak buat camner lah...

MizzTina said...

sy suke terlepas pandang kak.. huhuhu..

Ayu azmir said...

tu la... sebelum balik kene cek dulu secara rambang... resit yamg kita beli...

mamaarifakeem said...

Uiish penipuan tuh...
Sama cam husband k.eina, suka semak resit lps beli brg..

syariza09 said...

pernah kena kt giant. masa ni bli susu dugro. beza singgit tp ttp refund sbb itu hak kita kan

~aSHa~ said...

sib baik kita ni suri rumahtangga bijak..kalo harap kan suami..ehehehehehe dia main byr jerk

cheqna said...

biasa gak..harga kat display lain..bila bayar masuk bil lain..ape lagi,...
sib baik empunya pasaraya tu mintamaaf n kasi harga lagi murah..kalau tak..mau mak jemah ni mengamuk..harapkan laki???main bayoo je...x cek pun..

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka tgk amaun tertera bila depa scan.pastu tgk blik resit..huhu..

mmg over la tu kan nak kenakan atau tak sngaja

TeacherAzimah said...

Sama arr pnh kena jugak huhu

ch@ said...

Kan susahkan staff sendiri gak kan...
Siapa soh x update bebetul.

azizah :) said...

jijah takpernah alert pasal ni.. mesti jijah pon dah banyak kena tipu camni..

Kesuma Angsana said...

betul sebab tu KA mmg perhati betul2 masa sier scan harga tu... pernah kena byk kali !

wahida said...

eiiii, kurang hajar tau..sengaja je mall ni tau...

::NureeN:: said...

betul..
nureen pon slalu check..
kadang tgk satu2 masa depa scan brg...
:)

IDAZS said...

pernah kena juga kat tesco amsa beli pampers.. dekat rm10 juga beza. skang ni kalau beli barang mmg check resit dan tgk masa derang scan tu.

Muhammad Taufiq said...

Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

Lynn Damya said...

Salam, haa tau xpe, certain mall besar mmg sengaja buat mcm ni, kena customer yg jenis xcheck, byk sgt duit main bayar je, mmg untung lah pihak mall tu..tipu sgguh ! owh btw, kelakar lah kartun last tu, haha :D

Bada Ariff said...

kenapa la malaih semacam depa ni...nk bg diskaun tp xikhlas...sib baik cek harga...kalau xcek, untang byk ke depa la...

Aty_Fared said...

yer ar...aku pon pernah...tapi laki aku malas nak gi complain..sebab anak aku dah tak boleh dikawal..dan lagi..die malas nak cek sebab barang banyak..geram betul aku dibuat nya.. lepas tu.. aku sendiri yang cek seketul2.. jangan harap dapat lepas kalau jadi kes macam ni..selalu aku kene kat speed99 ngan econsave..ggrrr