Tuesday, March 4, 2014

Berita Gembira Untuk Semua Orang | mungkin tidak utk penjual bekas air

hari ni hari yang menggembirakan 
smlm ptg pun aku  menadah tgn mensyukuri nikmat Allah 
pg ni aku bertambah gembira 
bila tgk jalan/rumput basah

Ya Allah Terima Kasih Kerana Mengutuskan Mikail untuk memberi nikmat dan rezeki  ini kepada hamba² MU ini...sesungguhnya aku bersyukur.

pukul 5.05 petang semalam 
cuaca berjerebu teruk 
begini la sejak akhir² ni 
cuaca panas, kering dan berangin 
kebakaran sekitar dengkil/salak tinggi menjadi² 
kualiti udara cukup teruk 
kesian kat bomba terkejar² padam api 

Alhamdulillah HUJAN ... Yeay !!
lebih kurang pukul 6.30 pm 
wlupun sekejap dan rintik² aku dah bersyukur sgt dah 
dah lama dah aku nantinya....
dan org lain pun mesti sama cam aku kan ??

Inshaa Allah dengan hujan ini bakal penamat musim panas dan kering 
bakal merubah nasib semua org ... emapangan kembali penuh 
air kembali ade ... tak de masalah catuan lagi 
kesian kat ramai org yg air tak de ... sshnye hidup kos sara hidup pun tinggi 

Jom sama² kita mensyukuri nikmat Allah ini 







8 comments:

Cho Zila said...

semalam memang terruk.. hari ahadtu pergi Morib lagiler teruk terbau asapnyer... harini cam dah ok sikit...

Kesuma Angsana said...

tp tempat KA hujan nyer turun sekejap ajelah !

azizah :) said...

syukur la ada juga hujan sikit

syawalsimpsons said...

kan..bersyukur sangat..ni sekarang malam pon terasa sejuk, macam nak hujan je

Chekgu Azrine said...

Alhmdulillah...

mamaarifakeem said...

Alhamdulillah, pagi td pun, sudah berembun seat motor.hee.. :-)

❤Kamsiah❤ said...

singgah...follow & isi tabung...salam kenal tuan rumah..:)

::NureeN:: said...

alhamdulillah syukurrr...
kat png kot ada hujan walaupon sekejap..
slalu tgh2 mlm hujan..
jerebu pon makin ok...