Monday, March 24, 2014

Jalan² 2014 : Sabah | Pekena Durian di Kaki Gunung Kinabalu

11 Mac 2014

Pekena Durian di Kaki Gunung Kinabalu

masa ni otw nk ke kundasang 
tetiba nampak satu gerai HALAL Toyyibah selain Gerai Sinalau Bakas bahasa dusun (Babi Salai)
sepanjang jalan dr KK ke Kundasang 

harus la berenti nk merasa 
nk jugak rasa sedap dak durian seberang sana 

Sekilo RM16 
boleh tahan jugak tak mo kurang langsung dah ..
sbb kite ni org luar kot

tukang pilih durian

mokcik tolong kopek durian

Durian Isi Oren 
sedap bergas pahit² sikit ..
biji kecik isi tebal
aku mkn 3 ulas ...tak penah aku mkn byk² slalu takat seulas je 
sbb org lain dah surrender 
aku jenis penyayang bab mknan 
tak brape gemar sgt pun ..aku rela habiskan 
lg pun sebab mahai 

perjalanan diteruskan ke Ranau pulak 



Note : asek lupa bw camera je nk transfer gambo ....




9 comments:

Chekgu Azrine said...

Bestnya..rindu sabah!!

Puan Awin said...

kundasang-ranau....leh tahan jalan nya....kanan kiri hutan...hr tu kami pergi, terpaksa trn awl sblm mlm sbb kabus tebal, tak nampak jln langsung...

Sweetmama said...

sedapnya durian, mmg nampak cantik isi durian tu..

Nad MamaZN said...

bestnya! cite lg, xsabar nak baca :)

bunga_rose said...

sedap tu wehhh durian.... tp manja, beza ke durian sana dgn sini weh? ke sama je

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam ziarah..sedapnya durian!!

eima said...

@bunga_rose

sama je kot...hehe

Kesuma Angsana said...

.. durian KA x makan le pulak hehehe

TeacherAzimah said...

Aku mmg hantu durian! Alar dulu x terpikir plak nak merasa durian sabah huhu