Tuesday, June 3, 2014

Jalan - Jalan 2014 : Ho Chi Minh City, Vietnam

mmg aku nk sangat BW dan menulis kat blog ni 
tapi selepas bali dar bercuti byk pulak kerja ... 
pastu due date utk photobook dah expired .... huhu pulun sungguh nk selesaikan wlupun tak byk gambar kenangan ....
ni nak sambung cite Jalan² Negara Pentadbiran Komunis & Ekonomi Kapitalis 


_________________________________________________________________

Hari Pertama | Ho Chi Minh City

Pada 23 Jun 2014 (Jumaat) flight kami pada hari tersebut jam 11.15am dari KLIA2 dan sampai di Tan Son Nhat International Airport jam 1210 waktu Vietnam

Bye-bye Malaysia ... dalam aerobridge KLIA2

icha cam biasa budak easy-going ... masuk la ape² transport ..darat, laut atau udara 
mmg die akan tido 

pandangan dari atas langit .... Sungai Mekong yang menjadi kenangan


Bandar Ho Chi Minh City 


our tour guide Mr. Quoc Thai, Vietravel sambut kami 
rombongan kami 5 Dewasa & 2 Kanak-kanak

kenderaan rasmi kami di Vietnam


pandangan pertama aku waktu sampai ...perkara pertama nk tgk mesti wiring elektrik 
almaklum la dah dok lama dlm keluarga elektrikal .....

Mr. Thai terus bawa kami ke Halal Restaurant untuk makan tengahari 
dan Restoren pertama adalah Banana Leaf Saigon
memula tgk signage ..ingatkan cam mamak .... banana leaf kan 
rupanye cam kedai melayu kita kat sini..makan nasi ...


gambar separuh pun separuh la
ini je gambar yang ade 



antara lauk yang dihidangkan ..... harga dah termasuk dalam pakej ....
rasa boleh tahan sedap .... aku suka sup labu air(5)  dan baby sotong kurita(2) 
1st time makan sotong kurita, baby plak tu ..... 
aku bukan penggemar dan pemakan sotong tp disebabkan rasa ingin tahu tinggi aku try, sedap 
  Ikan Talapia Masak Merah  aku tak amik gambar ....
dah setiap portion besar² dan banyak dan tiap kali ikan dihidangkan mesti aku bg kat Mr. Thai
sampai Mr. Thai tanya kami .....adakah kami ni tak makan ikan .... hahaha
sbb semua lauk yg dihidangkan semasa kami di Vietnam tak penah habis .. rasa membazir betui ....nasi diorg sedap sgt .. beras mahal dan wangi cam kat Thailand

lepas makan Mr. Thai bawa kami sightseeing around Ho Chi Minh City

Reunification Palace, War Remnants Museum dan terus bawa ke Hotel 

aku akan teruskan cerita di entry seterusnya ...sbb dari pukul 9.30 am sampai dah dekat pukul 11.30 am tak leh nk publish lagi entry ni ....







7 comments:

syawalsimpsons said...

internet slow sekarang ni..mmm...wahh kasi cerita banyak sikit...aku insyallah nak G jugak ni

Chekgu Azrine said...

Ada bru2 ni kawan pergi dia ckp kt sana mkn mhl..btul ke

Lynn Damya said...

Salam, aduhai heaven betul...sampai ke Ho Chi Minh dah haa~ cuti2 malaysia sgguh kak ni..haha..hmmm baby sotong kurita...aku penah tgk dlm magzine, gambar sotong kurita yg dewasa punya sebesar manusia, gila besar...ahhh ngeri nak makan klw terbayang gambar sotong kurita yg besar tu...ish3..

Nad MamaZN said...

ahli rombongan sama dgn yg p kk tu ek?

eima said...

@Nad MamaZN

ni la ahlinye ......

azizah :) said...

wahh rajin akak cuti2 jalan2 ni.. merata pegi yer

TeacherAzimah said...

Iema.. aku noticed ko ada tudung favo lar hehehe...
weiii bestnya pi HCM! Shopping baju raya!