Thursday, July 10, 2014

Langsir Raya in the Making

setiap kali nak raya MIL mesti akan usulkan 
Bila nk pi beli langsir baru ni ??

dan setiap tahun MIL akan jahitkan langsir untuk rumah kami dah jadi rutin pulak 
setahun sekali mesti tukar langsir 
TQ Mak 

Langsir in the making by MIL 
dh nk siap dah pun 

hari pertama puasa 29 Jun 2014
MIL dah ajak ke Nagoya Aeon Big Wangsa Maju 
sbb skrg ni Nagoya tengah sales
kami amik yang murah² saje tp kualiti kain ok dan tebal 
cuma RM 5 semeter 
kami beli 21 meter total RM 105 je 


budak tak reti dok diam 
asek menyorok dalam kain je 
fahim tak bw sbb dia puasa ....


tgh menjahit tu aku dok snap gambar die menjahit tetiba die bersuara
macamana la nanti sorg pun tak reti menjahit ... nanti sape la nk jahit langsir lagi kat korang ... 
kak ngah ko langsung la ... ateh ... ima pun ....tak bertukar langsir rumah korang nanti ...
upah jahit langsir skrg ni dh mahal ... jahit lurus pun sekeping RM20-30 ... sambil geleng pala

aku sengih je la ... nk ckp pe lagi ....
aku nk pasa kekoci pun tak reti ni nk menjahit ... kena belajar kot  satu hari nanti



10 comments:

Chekgu Azrine said...

sebab dok menyewa memang tkdela langsir raya akk..ahahaha

syawalsimpsons said...

agak2 apa kaler langsir ko kan

MizzTina said...

akak pggil kekoci eh..sy pggl sekoci.. untung la kak MIL nk tlg jahitkn.. ms ni la nk manje² dgn dia..hehehe.. langsir sy xtukar pun.. hukhuk

Z@i Z@mR33 said...

salam...beli lngsir siap pnya sbb rumah sewa ja.umah mak...mak n adik laki yg dok mjahit.sm la...sy nk psg kekoci tu pon x reti.bl jahit ja msti patah balik ke blkg...hihihi

Wak Gelas said...

jangan tungu nnti, belajar menjahit skrg tu mak., uhHuuu

nur anis said...

rumah saya tak ada langsir raya..huhu

Nad MamaZN said...

untungnya la hai bertuko langsir hehe...
ni langsir umah putrajaya ke umah baru?

eima said...

rumah tumpangan la...hehe

Aty_Fared said...

untung nyaaaa mak mertua nak tolong jahiiiitt..!! aku ni ngah carik2 lagi kot ada orang nak terima tempahan.. siap fil aku soh aku pulak jahit... ngeeee

MissNadia said...

bestnya ada orag tolong jahitkan.. seronok la beraya dengan curtain baru :D