Wednesday, July 9, 2014

Ramadhan 2014 | Iftar Pertama Fahim

Sahur Pertama Fahim

alhamdulillah Fahim berjaya puasa penuh sehari pd hari ahad yang lepas selepas 7 hari kita berpuasa...

Aku tak penah paksa Fahim berpuasa cuma sekadar mendidik dan menceritakan kebaikan berpuasa sambil tu menekankan juga tiang agama iaitu solat.

Waktu tengahari adalah waktu kritikal fahim...mungkin dh terbiasa pd waktu fahim mkn tghari ....tak la merayu lapar tp cuma dahaga je... tapi kemain aktif bermain dgn adik dia...

Aku ajak die tido tghari dan sambil tu dok borak yg tidur ni pun dpt pahala dlm bln puasa ni..

Dlm pukul 5 pm Fahim bgn tidur...die ngadu dahaga lg...tp tak merengek...pastu main lagi.....

Aku pujuk baik2 dan ceritakan kisah perang pd die....sbb Fahim peminat game Brother in Arm....game perang...

Aku ckp dgn die...."abg sikit lg kita dh sampai kubu lawan....dh nk menang dah ni ....klu mengalah sekarang kita takan menang...syg la sbb nk main dr mula lg....kan sia2 tu...cam ni jg la berpuasa ...skrg ni dh pukul 5ptg lebih dah ...2jam je lg nk berbuka nk dpt pahala dr Allah swt....sabar ye syg....."








Lepas berbuka trs temsn fahim main bunga api......

Pada waktu berbuka tu aku tanya fahim ape prasaan die...die ckp hepi sgt ...sbb dpt mkn....aku pun bercerita sikit...camtu org ssh bila dpt mknan prasaan diorg pun sama mcm abg ....dpt mkn....sambil tu google gambar org somalia tunjuk kat die....


Sepanjang Berpuasa ni aku amalkan Set Berpuasa Shaklee untuk kekal cergas bertenaga sepanjang hari....


Esp
Perfomance Drink
Meal Shake

Utk fahim aku bg meal shake dicampur dlm susu semasa bersahur dan performance drink prasa oren yg sedap semasa berbuka untuk menggantikan kekurangan air semasa berpuasa....



Untuk keterangan lanut boleh whatsaap 0129220376 atau tinggalkan komen

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DI BULAN RAMADHAN YANG MULIA INI

posted from Bloggeroid

8 comments:

MizzTina said...

alhamdulillah..bagus fahim..

TeacherAzimah said...

Fahim tahun 1 kan? Yg penting jaga solat dulu utk budak2 ni... bila solat terjaga insyaallah dah besar nnt automatik dia puasa jgk. Anyway tahniah fahim!

eima said...

Fahim prasekolah umur 6 thn....aku didik kedua2nya TA....tq

ruziyatul mona Adzibi said...

good boy! Hafiy tak pernah puasa lagi.. bangun sahur selalu huhuh.. tapi kang sampai kul 3 dah terdampar.. mak kakmona kesian.. hmm huhu

syawalsimpsons said...

gud job fahim, sebab boleh menahan sampai ke hujung ye

Nad MamaZN said...

alhamdulillah.bagus fahim

Aty_Fared said...

alololo..kuatnya fahim.... :) bagus anak ni.. semangat die tu yang kene puji tu...alhamdulillah...

mamaarifakeem said...

Good boy fahim.... maknye pandai menerangkan.. :-)