Wednesday, July 23, 2014

Tempah Baju Raya di Ho Chi Minh City, Vietnam

tahun ni semangat nk buat baju raya merundum sikit 
nk pi cari kain pun malas ... 
nasib baik la kebetulannya bulan Mei ari tu kami pi
 bercuti ke Ho Chi Minh City  
alang-alang terus tempah sepasang baju kurung cotton utk aku, icha dan baju melayu teluk belanga utk fahim
kos tempahan termasuk kain agak mahal la ... sbb siap dalam masa sehari kan 
utk aku RM100, Alisha RM60 dan Fahim RM100
jatuh sehelai RM75 utk dewasa ...sbb kain RM25 je 

tapi sebab aku tak buat pun lagi baju raya .. dan nk sedondon ngan Alisha 
aku layankan je la 


untuk baju kurung dewasa dan budak .. sedap la 
tapi ade sikit masalah utk bj melayu teluk belanga Fahim 
seluar nye cawat agak pendek 
baju ok 

nasib la ..dah tempah yg siap segera gitu la.. jauh plak tu 
so nasihat aku ... tak yah la tempah baju yang siap 24 jam ni 
lain la klu kes cam aku ni 
pembaziran 

** baju enPanjang tempah di sini ...so sikit perbezaan warna dan jenis kain sbb enPanjang cerewet bab keselesaan seluar die




Tips : klu nk tempah jugak pastikan korng pergi waktu awal pagi 2 hari sebalum bertolak balik dan pesan nk baju tu tghari esoknya..klu ade masalah sempat lagi repair.





10 comments:

Nad MamaZN said...

oo jahit sana trus ek..
tu la kan, ada plak risiko lain
btul la tu kalu nak tempah gak, dtg 1-2 hari awal so klu ada prob bleh alter kan..
takpe, pasni tau dah kan :)

maszmadi muhamad said...

wah kira upah jahit rm75 ye, kat sini rm50 pon dah mahal kut bagi baju kurung..... tapi x pe lah, siap 1 hari kan....

SELAMAT HARI RAYA EIMA & FAMILY
MAAF ZAHIR BATIN

Aty_Fared said...

kelaaasss ko iema..tempah baju luar negara.. :) neway..selamat hari raya beb.. mohon maaf ampun salah silap aku kot ada tersinggung hati ke hapa kan selama kenal kat alam maya ni.. raya ni jemput lah datang rumah aku kat rawang tu.. jangan ngada duduk2 bawah.. aku layan ko vip tau.. :)

uncle gedek said...

Oih! Kira import-import la ni...?

hebat-hebat!

nurfadilah suardi said...

jauh tu tempah baju. Baju siap 24 jam ni memang risiko sikit. ada yang ok ada lak yang tak ok. orang kata nasib2

AnneRaini said...

jauh tu tempah baju...hehe...selamat hari raya.

ienalina ismail said...

Sayangnya kalau tak sedap pakai. Apa pun Selamat Hari Raya. :)

Cho Zila said...

selamat hari raya... semoga raya tahunni meriah ... nak taneogk gak gambar pakai baju tu

Sweetmama said...

mmg kalau tempah siap dlm 24 jam ni ada risiko dia, kalau sedap pakai ok la, kalau x sedap tu yg ada rasa ralat tu kan, kawan2 k.eija ada gak tempah dkt vietnam, diaorg kata ok, nasib2 la jgk kan..,pengalaman k.eija tempah blazer dkt bandung kununnya siap 24jam mmg x puas hati.

Lynn Damya said...

Pergh gila pantas siap dalam sehari je?? Kalau lah aku yg jd tukang jahit tu, confirm kelam-kabut, then tersalah jahit, lepas tu aku kena bayo ganti rugi kat customer, hahaha...tp pengalalaman tu, tempah baju kat overseas gitu~~ haha