Thursday, August 28, 2014

Nama Moden Atok dan Nenek



Ini realiti yang akan berlaku pada zaman cucu cicit kita nanti....
Cucu cicit nk sebut nama atok nenek kemain panjang 3-4 nama dan moden....

Zaman skrg nama ank x berketurunan diraja pun diletak di pangkal putra/putri


Dlm buku sekolah cucu nanti x muat nk tulis nama cucu ber bin/binti anak kita
Sbb kita bg nama anak sampai 3-4 nama...huhu
Silap2 nk tulis nama kat kertas peperiksaan pun dah ambil masa 3-4 minit...

posted from Bloggeroid

9 comments:

azizah :) said...

kuang3x.. seiring la zaman makin moden..asal nama yg baik2

Nad MamaZN said...

hehehe.. nnt cucu fahim kenalkan atok dia 'nama atok saya muhammad adib fahim' :)
org dulu2 1 perkataan jek nama...skrg hambek 3-4 perkataan..bukan suku kata tau, perkataan haha! ai la tu :)

mamaarifakeem said...

Hihi... ntah2, nnti terbalik pulak, nama cucu kembali simple n nama2 nabi jer, nama atok pulak yg berjela2..hii...

syawalsimpsons said...

sekarang ni macam2 kan

nur anis said...

huhu..betul tu....sekarang ni saya tengah pilih nama anak pendek-pendek je...

MizzTina said...

Mohon cucu danish xmrh...ehehehe

dhiera said...

hahahaha... ye, realiti.
saya letak nama anak satu perkataan je. huhu

LYAfrina said...

Hehehe...

Ok...
Nama nenek sy nur fasya afrina...

Aty_Fared said...

iyeerr.. aku pon pikir bende yang sama.. kat anak cucu aku nanti.. hahaha..