Thursday, August 7, 2014

Raikan Hari Kelahiran Fahim pada setiap Malam Raya

pagi² tadi baca entry mamaZN 
cerita kami sama cuma mamaZN lebih beruntung time raya tu sbb Zakwan bg chance mama die mkn juadah raya 

cam aku Fahim nk beraya sama dengan mama die
Fahim dilahirkan pada 29 Ramadhan  sehari sebelum raya 2008

byk pengalaman aku semasa berpantangkan Fahim ni 
disebabkan lepas keluar hospital terus balik kg kat Muadzam Shah Pahang 
jahitan kat bawah tu betas .... dan esok nk raya ... terus balik endau mersing  ...
kampung tok enPanjang .... perjalanan yang jauh tu dan keadaan br lps bersalin 
telah menyebabkan jahitan bawah tu betas .... dan 2 kali jahit ..... 
mmg kenangan pahit betui la ... hahahha

cam mamaZN ckp kenangan bersalin dan mengandungkan anak pertama ni 
sampai bila x dapat lupa 

dan setiap kali tiba 29 Ramadhan setiap tahun di malam Raya
kami mesti beli Kek untuk Fahim 
sekadar untuk mengembalikan memori indah tu 
dan aku slalu cerita kat Fahim pengalaman mama die sakit nk bersalin 
dan soalan dari fahim yang aku tak dapat jawab 
"abg keluar macam mana dari perut mama"

ape jawapan korg klu anak tanya soalan cam ni ...aku tak mampu nk jawab 
kang jawab kot perut .... mama die lahirkan secara normal ... kang ckp betul² kang ...
lain ceritanya .....jadi aku, biar la masa menentukan utk Fahim tahu sendrik jawapannya 

ye ... ye ... aku mmg konservatif ....
aku tak dpt terima pendidikan seks di sekolah seawal usia kanak²




Selamat Ulang Tahun Kelahiran ke6 anakku 
Muhamad Adib Fahim 
semoga kamu menjadi anak yang berjaya dunia dan akhirat 





9 comments:

MizzTina said...

ramai rupenya bersalin time nk raya, time raya..epi besday fahim.. meriahla malam raya akak ye

nuyui a.k.a miss YUI said...

aamiin..

selamat hari lahir syg..takpe t kamu leh tau jwpnnya sndiri =)

syawalsimpsons said...

happy belated bufday fahim..moga jadi anak yang baik yee...

syawal dah nampak better dari semalam...semalam langsung dier kata dier tak mo makan...duduk sendiri je kat kelas..arini nampak ceria sikit

Sweetmama said...

Amin.., selamat ulangtahun kelahiran fahim,
wah kek siap ada 2 aeroplane, memperingati MH370 n MH17 sekali

yup betul tu kenangan bersalin dan mengandung mmg xkn dilupa especially anak pertama sbb pengalaman pertama kita kan..

Nad MamaZN said...

tggi la fahim ni
fahim x sabo nak beraya ngan mama nya hehe...
btul kan..pengalaman klu bersalin first ni sentiasa dok terkenang kan..

Aty_Fared said...

senang nak ingat dan raikan besday die yer.. selamat hari lahir fahim.. :)

haaa..part keluar dari mana tu.. nanti aku senang sikit nak jawap.. keluar ikut perut kene belah...sebab memang beranak czer kan.. heheh..

::NureeN:: said...

amin...
kebetulan plak, mmg nureen pon baru abes bc crita mamaZN bru terjah cni...
hehee
anak aku pon tanya soklan tue, memandangkan anak aku pompuan so aku jwp ja la kuaq ikut bwh tue hehehe
dia plak ckp sakit.. :P
tp tue soklan yg ntah keberapa kali dia tanya baru aku brani jwp mcm tue :P

maszmadi muhamad said...

kalu aku kan, anak tanya soklan cepumas mcam tu, aku suruh dia tanya cikgu, biar cikgu jawab dengan berhemah sikit... aku x sanggup nak jawab, hihi

Lynn Damya said...

Salam, wahh best2..kek siap ade kapal terbang tu haa, anak kau cecita nak jadi pilot ke kak? hehe..hmm susah kan kalau budak2 tanye soalan2 dewasa camtu..haha