Tuesday, September 9, 2014

Tips Membeli Tembikai Yang Manis dan Berjus

aku tak penah tahu cara nk pilih buah 
main hentam je beli selalunya 
prasan jugak bila nampak org dok jentik² ketuk² goncang² cium²
terutamanya buah durian, buah tembikai dan buah limau

ni tips cara pilih dan beli buah tembikai yang manis dan banyak air

 baru aku perasan rupa fizikal buah tembikai ni 
tak prasan plak jalur² dan warna² ade makna tersendiri
yang dlm minda aku  tembikai hijau berjalur dan isi dlm merah/kuning 
that's all

harap boleh bantu org² nk beli tembikai nanti



Note : petang baru nk up entry xtvt² kami ... tak dan nk karang


4 comments:

AnneRaini said...

sy selalu pilih yg nmpk cantik...lepas tu ketuk2 dgr bunyi die...padahal xtaupun nak beza bunyi tu camne...haha tapi sbb ayah selalu buat so followlah..hehe

::NureeN:: said...

ouucchhh gini yerr nk pilih tembikai.. ;)

ch@ said...

aku pilih yg dah belah dua, beli sebiji confirm tak habis.

Lynn Damya said...

Salam, ini sangat membantu..thanx for sharing kak, before ni mmg xtahu mnahu pun aku tau..haha..lepas ni leh lah jalan dgn bakal mak mertua, jumpa tembikai then guna petua ni, kasi bajet sikit~ hahahah