Wednesday, October 8, 2014

AidilAdha Kami

semalam aku MC 
sbb alergik pe tah 
abis kaki ngan tangan aku naik bintat² merah besar²

_____________________________________________


Aidil Adha ari tu balik kampung enPanjang lagi 
kami ni jenis tak kisah pun beraya kampung sape

sampai je kat Rompin dalam pukul 3 petang 
dalam pukul 5.00 petang terus bw anak dan anak-anak buah ke pantai
bagi diorg main laut 

Pengawal Pantai - enPanjang merangkap Abah dan Pakcik

 separuh dr anak² buah enPanjang

 sejak sekian lama aku simpan monopod .... cuak betui waktu nk snap gambar ni 

1st time aku masuk ke laut sampai paras lutut...slalunye takat buku lali je
tu pun sbb nk amik gambar diorg² ni


ssh betui nk snap full face anak dara ni 
 

untung ade kakak rajin melayan


icha di mana-mana pun mesti suka nk tinggalkan hasil karya die

lebih kurang pukul 7.00 petang 
paksa budak² ni naik ke darat 
klu tak paksa ...silap2 pukul 8 malam tak balik lagi kot 

tgh malam tu ...kaki aku dah miang
esok pagi dah bengkak²....smlm kena inject dan sampai skrg ni aku dok gatal lagi

pagi² raya tu terus gerak ke rumah Tok enPanjang kat Endau-Mersing
makan² tak de juadah raya 

terus pi tgk ibadah korban


tapi kami tgk dari jauh je ....dari dalam kereta
aku pun cuak ... seriau .....

oh lupa nak cite ... kami pakai baju raya yang raya aidilfitri punya je 
tak masa dan buang duit je buat baru takat nk pakai sehari
budak² la yg pakai sehari, mak die je dok ulang pakai pi opis
jimat-jimat .... kos sara hidup dah meningkat  
upah jahit baju pun dah naik RM10




3 comments:

nur anis said...

seronoknya dapat mandi laut...

Lynn Damya said...

Salam, wahh seronoknyaaaa tgk diorang mandi lautt...dulu masa kecik2 best lah mandi dgn sedara2 semua, skang dh besar..agak terkawal sikit keadannya..haha :p
hmm, aku pun xnak tgk lembu kena sembelih..ngeri gitu~ :p

Sweetmama said...

srnok la bdk² dapat mandi laut..

sama la recyle baju raya aidilfitri je

kami thn ni bawa je baju melayu dan bj kurung kunun nak pakai pagi raya, tp sudahnya x pakai pun sbb pagi tu x keluar kemana pun, anak² ikut atoknya tgk korban pun waktu tengahari..