Monday, November 24, 2014

Aku Benci Kau Dasar Parasit

ok ini memang masalah yang serius 
walaupun aku dah habis rajin dah buat macam-macam
tak mau selesai jugak
sakit hati betui la 
ni buat aku nk garuk kepala bila teringat pasal ni 
geram betui la 
asal teringat je aku nk garuk kepala 
ni dah kali ketiga aku selesaikan 
lepas selesai tak sampai 2 minggu ade balik 
geram betui la 
hei aku belum selesai dengan ko lagi 
siap ko aku kerjakan nanti 






























 kutu latest icha pada  21/112014
ai kan mama yang rajin membelek anak-anak
suka sgt ...walaupun anak-anak mengamuk² rimas
ingatkan dah selesai lepas syampu kali ke 2 
rupanye tak juga
nampak sangat ade parent yang langsung tak hirau pasal kepala anak sendiri 
entah sedar atau tak anak tu berkutu


17 comments:

LYAfrina said...

huhu..ingat kan apa tadi..suspen sgt..

mmg naik hantu la kan..geram..
asya pon pnh kena last year..alhamdulillah pastu hilang terus.. lya google n ikut cara tradisional..

lbh kurang camni.. blender bwg putih.. n lumur sekepala.. balur dgn kain/towel putih..pastu basuh guna syampoo berangin.. mmg keluar habis.. tp cuba google semula.. tkut tersilap step..tp y pasti guna bawg putih la..

Diana Rashid said...

kena bagitau cikgu..tak boleh kita je yang sibuk bunuh kutu anak orang..kena satu kelas tu pakai ubat kutu baru jalan..anak saya masa tadika dulu cikgu bubuh ubat..siap beratur ramai2...lepas tu siap pesan kat mak nya suruh jaga2 dengan kepala anak..kalau tidak memang berkutu je la diaorang nih..

NzA said...

suspen...suspen....ingatkan nkmarah pada sapa.....he3x...

mmg masalah kalau dh membiak kt kepala.......spesis ni cpt membiak....kena beli syampu khas kt farmasi utk menghapuskannya...

Daddy Ziyyad said...

hahahaha...
kena botakkan rambut...tu jalan paling effektif

Aty_Fared said...

bebudak memang senang nak kene kutu.. aku dulu kecik2 pon selalu menjangkit2 ngan orang.. gatal ooii.. tu jarang dapat bela panjang2 rambut.. sebab panjang jer mak aku caras... senang nak carik kutu katenya...agagaga...lepas pakai tudung masa darjah berapa dah.. tah takde dah...

Sweetmama said...

Zaquan pun dh 3 kali berjangit kena kutu dkt tadika, tp nasib baik la dia lelaki senang botak je..

nini said...

dulu kite pon aa masala sama...la ni tak dk dah....alhamdulillah

TeacherAzimah said...

adehh ini mmg masalah. bertabahlar wahai iema hehehe..

Masya said...

bdk² mmg senang ada kuu lah agaknya .. dulu kita kecik² pun ada kutu.. lepas tu hilang sendiri .. bila dah sekolah menengah.. heran jugak camna blh hilang...

εïзmummyHazaεïз said...

suspennnn.. hehehe anak buah sorang tu pon mak dia dah menjerit, anak darenye dah kena kutu kat tadika

Kopiolimauice said...

ohoiiii tensi kot klu kpla ank dh ada parasit ni coz cpt sgt membiak kan..

:: Cik Viva :: said...

memamg parasit ni...teringat masa dok asrama dlu2..heheh

LiYa HaNiF :: said...

alahaiii tu yg payah tu bila kita je yg berusaha membasmi tp parent yg lain tk.. sama je balik2 berjangkit balik... huhu

MissNadia said...

kalau rambut panjang memang haru la nak mencari.. huhu

Lynn Damya said...

Salam, haha dulu mase aku kecik2 pun ade, tp bila dah besar aku xtau mana pergi mereka2 sekalian, berhijrah agaknye...hmm, masalah serius jugak lah ni, tggu ibu2 pulak yg komen bg cadangan camne nak setel..

ziezah.com said...

hishh budak2 memang selalu kena kutu ni.. susah betul nak basmi kalau duk taska ramai2 tu..

hainom OKje said...

Jangan give up Eima syampu lagi rambut dak Icha tu. Memang tak leh nak lari kalau dah bercampur reramai tu