Saturday, November 29, 2014

Harga Baru Petrol Bermula 1 Disember 2014

Harga baru Petrol dan Diesel pada 1 Disember 2014

Ron97 pada kadar RM2.46 turun RM0.04
Ron95 pada kadar RM2.26 turun RM0.04
Diesel pada kadar RM2.23 naik RM0.03

Ada kesan yang baik dan kurang menarik bg aku kita mengikut harga pasaran dunia dan subsidi minyak dihapuskan kerana tok jib kata menguntungkan golongan berpendapatan tinggi dan golongan petani yang naik kapcai tak terkesan......huhu

Skrg mungkin kita gembira bila minyak turun klu minyak naik???
Pasaran minyak dunia bergantung pada saham dan semua faktor situasi semasa ...
Ngeri fikir bila mi yak naik jika berlaku isu pergolakkan di negara pengeluar minyak atau masalah2 lain....
Bayangkan pada masa itu minyak seliter mungkin RM3.50 dan mungkin lebih


11 comments:

Puan Kutu said...

isu minyak ni malas nak komen.turunnya sikit,tggu la lepas ni mesti naik lagi.huhu

Chekgu Azrine said...

Turun ceoet jek...huhu..plak tu bila time turun lmbt je nk bg..time naik xdan2

hainom OKje said...

Syukurlah minyak turunkan Eima, tak banyak, sikit pun jadiklah Tok Jib oiiii hehe...



LYAfrina said...

naik ke..
turun ke...
sape la kita nak berkata-kata..
ermmm

lieyalatif said...

turun harga minyak tapi harga barang yg naik mase minyak naik dulu tak kan turun punye....nyampah!sian kite golongan2 marhain ni kan....

subsidi dah kene tarik....so harga minyak ni mcm yoyo laa gamaknyer....kalo naik byk2 mmg masaklah!...

Najib Ariyan said...

alahai sikitnya turun... hmmm susah susah

zarulfarhana said...

nnt msti naik balik pnya

Kira Sakura said...

yang pasti memang menguntungkan dorang aje la. malas nak komen lebih2 nanti jadi panas badan ni ehehehehe

AnneRaini said...

naik tak tunggu lama terus banyak..turun kena tunggu lama sbb sikit2..huhu

Nastyna said...

tapi harga barangan yang dah naik tu, takkan turun lagi kan. takper la.. dari takder algnsung kan. heheh

Lynn Damya said...

Salam, owh minyak...kalau lah aku ni seorang yg berilmu tinggi, dah lama aku kembangkan kereta solar dan segala2nya guna solar...pedulikan minyak petroleum dan elektrik semua tu, kita guna kuasa mentari saje gitu~ haha