Tuesday, November 18, 2014

Keropok Lipas Katanya


Setiap pagi aku yang akan hantar anak-anak ke sekolah dan taska....
Sebab masing-masing cakap anak mama je ...walaupun mama diorg selalu jadi singa jadian....haha
memasing tak mo naik dengan abah 
walaupun hanya dalam putrajaya 
aku sampai ke tempat kerja lebih kurang 1 jam setiap hari 
bertolak pukul 7.00 am ..sampai ke pejabat 5 minit lagi nak pukul 8.00am
tak pe ..tak pe ... mak enjoys antar korang 

Dah jadi rutin setiap pagi...masuk kereta mesti tanya anak-anak ...ade sape nk pi kedai??

Selalunye aku amik masa 5-10 minit berada dalam kedai runcit tu, utk icha pilih mknan ape die nak beli utk bawa ke taska..

Dan pagi tadi....aku bawa die round satu kedai...tetiba

Adek : eeeeeiiiii....amma LIPAS...

Mama : Uik ...uik ....mana-mana....

Adek : tu bobok lipas.....

Mama : Laaaaaaaa.....

**bobok = keropok


Mama : adek..tu bukan lipas tu udang laaa

Adek : oOo.....

Udang tu dikatanya lipas...haha adek ..adek...

14 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahahhhaha
adoiiiii
senak perut aku gelakkkkkkk

MizzTina said...

miahaha..kejam btl icha.. sedap tau bobok tu..

AnneRaini said...

hahaha..abis tu nak mkn tak kalo bg bobok tu..hehe

Cik Puan Eka said...

hahahahaha lipas.

dik, kopok lipas ni sedappp tauu tau hehehe

Kopiolimauice said...

haha boleh plak..lipas pon lipassss la ;p

ch@ said...

ahahaha, apakecomel sgt pangai tu?
pasni mama jadi udang di rumah, muahaha.
lawakla...tersengih aku membayangkan ko dlm kedai tu.

eB said...

lipas? ha3...
nasib x macam aerish.. jumpa kala jengking kat kuching dikatanya ketam. hu3

Chekgu Azrine said...

Kalu tgok pun mmg mcm lipas sbb ada sesengat tu..kikiki

mamaarifakeem said...

Hahahaha.,.. lipas kiutnya dik...
Akak lak 630 pepsgi keluar, antar anak dl, kmdn transit naik moto ke tmpt kerja plk... mcm dh penat je hari2 mcm ni, blk, dkt nk mlm smpai rumah... next year in sha allah..urusan lbh mudah klu dh pindah ;)

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

hehehe..mcmne udang boleh jadi lipas nie..maybe misai udang tue panjang sangat kot.. =D

rasp said...

hahahahhahha...
tersalah spesis ghupanya...
hahahahhaha...
tapi rajinnya u singgah2 kedai dulu kan...
kalo me idokler...
terus je ngantor...
nak ke kedai lepas balik keje nanti...

Lynn Damya said...

Salam, hahahahahaha okay ini kelakar gila...lipas katenyeee~ hahaha comel betul!

Mama Kembar 3 said...

hahaha bobok lipas plak dah. tp kalau bagi dia makan tak?

hainom OKje said...

Haha.....alah depa tau .....Singa jadian aje bukan betul pun mama dia tu, garang garang pun tetap sayang kat depa .....

Haa Icha konfius lew tu..... budak kecik namanyaaaa